torsdag, december 13, 2007

Presidentkaffe

Kaffe är inte bara min favoritdryck, det är ett av de livsmedel som ökar ämnesomsättningen något. Själv dricker jag alltid en kopp dubbel espresso innan ett tufft träningspass för att det ger mig extra energi och ork att pressa mig själv lite extra. Eller när jag är trött och behöver hålla mig vaken och alert. Jag gillar det svart, hett och starkt. On ocation dricker jag kaffe latte och då alltid med skim milk. Något jag inte dricker är Starbucks frappucciono-kreationer. Det är inget annat än en varm milk shake med grädde och syrup på toppen.

Ifall ni undrade, så här dricker presidentkandidater sitt kaffe:
* Hillary Clinton: Ibland svart, ibland med grädde.
* John Edwards: Dricker inte kaffe.
* Barack Obama: Dricker sällan men när han gör det ska det vara svart.
* Bill Richardson: Med grädde.
* Rudy Giuliani: Med sötningsmedel (Splenda eller Sweet´n Low).
* John McCain: Cappuccino eller med grädde och socker.
* Mitt Romney: Dricker hellre varm chocklad.

Källa: AP

8 kommentarer:

Desiree sa...

Kul att läsa om hur presidentkandidaterna dricker sitt kaffe. Jag gillar mitt precis som du svart och starkt. De där frappuchinokreationerna på starbucks dricker jag inte heller. Men även en vanlig latte på starbucks typ pumkinspice latte innehåller ju både mjölk, socker och sprutgrädde. Det blir ju rena kaloribomben. Provade en sådan en gång och numer håller jag mig till bara enkelt svart kaffe.

Sporty Spice sa...

Desiree. När jag är i NYC går jag till Starbucks och beställer alltid en tripple latte with skim milk. Annars blir det för svagt tycker jag. =)

Petchie75 sa...

Grädde? Vad många presidentkandidater som dricker sitt kaffe med grädde, undra hur många som gör det i Sverige nuförtiden - finns kaffegrädde kvar i kyldiskarna??
Själv dricker jag som du Petra - svart utan mjölk, men brukar ta lite socker (dricker dock te utan varken mjölk eller socker). Och svenskt bryggkaffe får jag inte ner överhuvudtaget, ska det vara något så ska det vara espresso! Nuförtiden blir det inte så mycket kaffe, har trubbelmage som reagerar på ALLT!

Unknown sa...

Starkt kaffe med mjölk ska det vara! Semi-skimmed, typ. Grädde blir ju inte alls gott! Men intressant jämförelse mellan kandidaterna tycker jag!
En frappucino är ju mättande som en hel lunch! Gott ibland, men oj vad sliskigt.
Petra: jag tror våra magar är släkt, för min verkar helst inte vilja ha mat alls...

Sporty Spice sa...

Petra H. Jag tror att kaffegrädde is still going strong. Har du känslig mage är det bättre att dricka kaffe med mjölk. Och se till att inte dricka på fastande mage.

Mialena. Nej, med grädde smakar det apa rent utsagt. Men de där frappuccinosarna kan jag bara inte dricka. Tycker att grädde är rätt äckligt.

Annika sa...

Kul! Om jag är hemma hos ngn dricker jag alltid svart kaffe, men på Starbucks blir det alltid latte, då med skummjölk och absolut ingen grädde. Gillar Pumpkin Spice Latte mkt, men tar den utan grädde och med skummjölk. Såg att man kan få sockerfri Gingerbread latte på starbucks. DEN ska jag prova...
Kul lista med alla presidentkandidater.

eastcoastmom sa...

Hälsningar från Mitt Romneys hemstat, Utah, har åkt skidor i Alta en vecka. FANTASTISKT!

Om kaffe: Romney är väl mormom och dricker därför ej kaffe.

Jag dricker starkt kaffe med ganska mkt 2% mjölk. Inget socker. Gillar också cappiccino.

Sporty Spice sa...

Annika. Gingerbread Latte lär gott. Den måste jag också testa.

Eastcostmom. Låter underbart i Alta, har följt ditt äventyr på din blogg. Jag visste inte att mormoner inte drack kaffe men det stämmer säkert.