onsdag, december 12, 2007

Jesus

Visst är det bra att dricka vatten, särskilt om man svettas och tränar mycket. Här i USA finns det vattenflaskor särskilt framtagna för småbarn. Och för hundar. Nu läste jag på bloggkompisen Desirees sajt att det även finns vatten för kristna. Hur knäppt som helst men förmodligen en PR-grej som kommer att funka inte minst i bibelbältet. Vattnet ska tydligen vara välsignat och när man dricker det ska man be en bön och sedan är det bara ”belive in God, belive in your self and the sky´s the limit”.

Detta Spiritual Water finns i ett par olika varianter. Balance Water, Defense Water, Focus Water, Formula J´s Water (tror att det står för Formula Jesus vilket är ganska fränt) och Freedom Water. En flarra kostar $1,69 och man kan köpa ett 6-mix pack för $9,99.

Vattnet kan köpas online här. Annars går det lika bra, eller bättre, att spara på miljön och dricka kranvatten. Fast det måste jag som samlar på krucifix och ikonbilder erkänna. Flaskan är ruskigt cool. Kan man kanske få köpa en endaste och återanvända?

4 kommentarer:

Desiree sa...

Ha ha kul att du också hakade på detta och gjorde ett inlägg om det också. Galet men jag håller med om att flaskorna är ganska fina. Hela ideén är så befängd med detta vatten att det i princip blir komiskt på sätt och vis.

Anne sa...

Aha, så du samlar på krucifix och ikonbilder. Kul! Har du mycket i din samling?

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, tänk att ta med den vattenflaskan till gymmet. Ibland behöver man ju kraft från ovan och lite Hallelujamoments. =)

Anne. Ja, jag gillar religösa symboler överlag. Har väl en sisådär 20 krucifix (radband)inköpta under mina resor. Det finaste är ett välsignat från Jerusalem och ett antikt som jag hittade i en bergsby i Spanien. Ikonbilder har jag väl en 10 stycken. Jag samlar även på Buddha-statyer och har en hel del hinduiska figurer. Det lustiga är att jag inte är religös över huvud taget. =)

Desiree sa...

Sporty, du är för härlig. Det är klart att man kan behöva lite hallelujamoments på gymet. :-)