fredag, november 23, 2007

Turkey Coma

Gårdagens Thanksgiving var mycket lyckad. Jag höll mig borta från all stuffing, potatismos och caramelled sweet potatoes så jag var nog den enda som inte drabbades av komaattack efter maten. Sen när efterrätterna dukades upp (pumpin pie, apple pie, cream puffs, kakor, bullar och choklad) tog jag bara en liten bit hemlagad äppelpaj. Efter all mat gick vi en promenad längs vattnet och då såg vi en liten pumpa som någon hade satt ut på vägen. Den var utskuren med vidöppna ögon och ur munnen rann pumpakärnor och kladd från pumpan. Det såg verkligen ut som om den stackars lilla pumpan kräktes. Haha. Han hade väl ätit för mycket. Senare på kvällen craschlandade jag och Knickedicken hemma framför tv:n. Det var del ett i ett dubbelavsnitt av Grey´s och jag hoppas verkligen att del två inte påverkas av writers strejken. Jag vill veta hur det ska gå!

Idag är det som sagt Black Friday så vi ska hålla oss borta från allt vad shopping heter. Årets galnaste dag med trängsel och superrea. Ser fram emot en långpromenad på Hammonasset Beach istället eftersom att det är kallt och klarblå himmel. Sen hem, tända massa levande ljus och dricka hett, rykande kaffe.

4 kommentarer:

Annika sa...

Jag känner mig skakad när jag läser det du skriver. Du är SÅ duktig!! jag kan inte avstå från allt gott runt kalkisen, det går inte...
Men jag åt inte så hysteriskt mkt igår heller, faktiskt. Man orkar ju inte.
Låter underbart med promenaden. Vi ska på Julparad där K är med och går för UNICEF. Inga affärer dock. Försöker undvika sdom som pesten idag...

Sporty Spice sa...

Annika. Oj, då. Gör jag dig skakad. Hihi. Jag är inte så himla förtjust i varken potatismos (särskilt inte med massa smör som de gör här) eller stuffing. Sweet Potatoes älskar jag men inte med massa socker på. Så för mig är det inte så svårt att hoppa över. Frossade i kalkon (utan den feta såsen) och green beans. Mums!
Ja, att shoppa på Black Friday är big no-no här också. Fattar inte att folk orkar! Såg folk på tv som stått och köat utanför i fem timmar, de hade tält, stolar och mat med sig. Galet!

Anonym sa...

Jag förstår att du håller dig borta! Är i Miami nu & har precis spendert 6 timmer på ett mall! Gisses vad folk! Crazy! Trots att det var ett av Miamis störst Malls & oändligt många parkeringsplatser tog det nästan 1h att få parkering, dessutom var jag nästan tvungen att gå ut & slåss för att få en, folk kör in och snor parkeringar som galningar! Om jag kunde välja annan shoppinghelg skulle jag definitivt också göra det! Happy Holidays!

Desiree sa...

Klokt att hålla sig borta från Black Friday. Jag tror nog man skulle kunna laga många av t-giving rätterna relativt nyttiga även om de flesta inte gör det. Lustigt med pumpan, någon som verkligen hade tänkt till.