tisdag, november 06, 2007

I´m back

Oj, vad skönt det var att komma tillbaka till gymmet. Körde ett ganska hårt rygg, axel och biceps-pass. Och efter det blev det cardio på löpbandet. Var ganska slut efter styrkan (det märks att jag haft en vilovecka – full av energi och vilja men inte lika topptrimmad) så jag körde lättare intervallträning. Det vill säga 40 sekunders jogg och 20 sekunders snabb gång istället för mina vanliga sprintintervaller. Det kändes bra.

Idag är det urtrist väder här i Connecticut. Det ösregnar och vinden river i trädkronorna. Det vackra höstlöven får hålla i sig för glatta livet. Så någon utomhusträning blir det inte idag. Lika bra det eftersom att min iPod ändå lagt av. Igår bestämde den sig för att bara självdö, helt utan anledning. Och min andra musikmaskin, en Archos, är lite för klumpig att dra med sig i löparspåret. Så idag blir det styrketräning i form av rumpa, ben och vader, följt av intervallträning på löpbandet. Good to be back!

4 kommentarer:

Annika sa...

Här nere i VA har regnet dragit bort, och solen skiner men blåsigt ÄR det...
TRIST med iPoden. det verkar tyvärr vanligt. Hur gammal är den? Makens iPod, som var ca 2 år gammal, slutade helt fungera. Den "frös" i flera timmar och sen lade den bara av. Nu har han en Nano, och den har strulat den också. Min gamla Mini-ipod strular också till och från...
För, ja...Går man PW's så är en iPod ett måste på färden :-)

Desiree sa...

Härligt att vara tillbaka med träningen. Synd att din iPod dog. En ny i julklapp till dig själv kanske? Eller så får du önska dig en ny av älsklingen din.

Sporty Spice sa...

Annika. Ja, iPoden verkar vara heldöd. Bara att köpa ny, för som du säger, PW:s och löparrundor utan iPod är inte kul.

Desiree. Det får bli en tidig julklapp. Behöver en ny nyss! =)

Puma sa...

Jag tycker det låter som underbart dricka-te-och-jobba-väder!