tisdag, november 27, 2007

Ny craving

De flesta tjejer går igång på att shoppa skor, smink och parfym. Eller snygga kläder i största allmänhet. Jag är lite annorlunda. Jag går, förutom träningskläder och sneakers, igång på bekväma och sköna plagg. Varma jackor, fleeciga tröjor med hål för tummen, wind stopper-västar, majjiga vantar, mössor och ulliga strumpor. Och när jag går in i en butik måste jag känna och klämma på allt. Varenda liten tröja och halsduk. Och så vänder jag mig till Knickedicken och säger "oooh, känn på den här, gud så mjuk och varm och skön" och han är så snäll och känner, nickar och håller med. Jag kan knappt vänta på vargavintern så jag får dra på mig min North Face dunjacka och mina superdupervarma tumvantar från Hestra och übersköna kängor från Columbia. Vet inte om denna förkärlek till varma plagg har att göra med att jag hatar att frysa? Min nya favvo är märket LOKI som jag hittade nere på SoundRunner här i Madison. Det var kärlek vid första ögonkastet! Jackor och tröjor med supersmarta inbyggda tummvantar och Face Shield. Och deras mössor går att ha som vanlig mössa, som helmask eller som halsduk. Så snyggt och så smart. Jag vill ha Myth Soft Shell-jackan ($259), Midi Micro Fleece-jackan ($89) och den ursköna Morf Pullover Hooden ($69). Hoppas att tomten är snäll i år.

8 kommentarer:

Terese sa...

Hm ... Loki verkar ha underbara kläder. Ska definitivt skriva upp namnet så att jag kan shoppa nästa gång jag är i staterna. :-)

Puma sa...

Jag säger bara en sak. Houdini.

Annika sa...

Ja, att frysa är vidrigt. Ska också kolla in LOKI tack vare ditt tips...
Förresten, det ska ju bli kallt till helgen, så då blir det väl ännu kallare hos er! Härligt, tycker jag!!

Sporty Spice sa...

Terese. Kolla in deras startsida, har för mig att Norge står med som ett återförsäljarland.

Puma. Jag har faktiskt Houdinis Speed Briefs. SUPERSKÖNA!!! Snacka om att man blir snabb med dem trosorna på. =)

Annika. Du kommer att älska dem. Vi ska få kring nollgradersstrecket i helgen och ev snö natten till måndag.

Anonym sa...

Sådär är det för mig med! Jag värdesätter funktionalitet mer än utseendet när jag väljer kläder, medan många av mina vänner nöjer sig med att köpa ett par ballerinaskor för 100 spänn. Ajaj skulle mina fötter skrika nu när jag är frälst i Ecco :) Kvalitet och funktionalitet framför utseende!

Sporty Spice sa...

Dessi. Men jag vill ha funktionalitet OCH utseende. Saker jag köper måste vara bekväma och snygga, vägrar komromissa på något plan.

Anonym sa...

Ja det är klart :) Menade mer att det funktionella och snygga oftast inte anses snyggt eftersom det är "tråk"funktionellt, hajjar du? Har många vänner som resonerar så, som går omkring i högklackat på vintern :P

Sporty Spice sa...

Dessi. Jaha, då fattar jag vad du menar. Folk som typ drar på sig obekväma kläder och skor som klämmer men står ut med smärtan bara för att de är snygga.