tisdag, november 20, 2007

Oj, oj, oj Oprah

Jag har precis kollat på Oprahs Favourite Thing, det vill säga det årliga programmet där hon tipsar om sina favoritsaker och ger julklappstips. Och ALLA i publiken får ALLT hon tipsar om. I år sändes det från Georgia och oj, vad man önskar att man hade varit i den studion. Publiken fick en Samson digital videokamera, de senaste Ugg-stövlarna, en fräsig klocka, Perfect Ending Cup Cakes (en box med nio stycken går loss på 60 dollar), rubber ring mixing bowls, Kitchen Aid matberedare i übercoola färger (rosa, orange eller ljusblå), Planet Earth dvd-serien, Kai body butter och scrubb, Clairsonic face brush, massa fancy badtvålar från Claus, signerat ex av boken The Pillars of the Earth av Ken Follet (som tydligen ska vara århundradets bok), panini press, kyl och frys från LG i rostfritt stål med ismaskin och inbyggd tv och dvd (värde $3700) fylld med glass och sorbet från Ciao Bella, myskläder ”to lounge around in”, ett väldigt posh Alfapet i mahogny, en samlingsbox med United Artist 90 (!) bästa dvd-filmer ($870), presentkort à $250 från Target, organic och non-toxic rengöringsprodukter från Get Clean, en samling av samtliga tidningar O, julmusik med Josh Gobin och slutligen julklappspapper och kort från Hallmarks Red Collection (en del av priset går till AIDS-sjuka i Afrika). Oh. My. God.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Iiih! Läser inte hela det här inlägget för jag vill se själv! Hoppas avsnittet snart dyker upp så jag kan ladda ner det :)

Sporty Spice sa...

Vet inte hur långt efter Oprah ligger i Sverige. Säkert en säsong. Men den som väntar på ngt gott ... =)

Anonym sa...

Men guud, jag vill också ha allt det där! Speciellt Kitchen Aid matberederaren.

Puma sa...

Ok. Det där ville jag inte läsa. Jag vill nämligen också ha. Haha.

Anonym sa...

Åh jäklar, där hade jag velat vara!!

Sporty Spice sa...

Ebba. Ja, matberedarna var skitfina i lite 50-talsstil. Vill ha!

Puma. Det var svårt att titta på programmet. Man ville vara glad för publikens skull, gamla damer som grät av glädje. Men det var inte utan att man satt hemma och muttrade avundsjukt. =)

Jojjo. Ja, den publiken drog en vinstlott.

Annika sa...

Oprah...Love her!!!
där skulle man ha varit med bland publiken..oj, oj...

Anonym sa...

Hejsan.
Läser din blogg varje dag, brukar lämna något avtryck då och då.
Har precis startat min egen blogg och undrar om jag kan få länka till dig?
(www.metrobloggen.se/hemligblogg)

Sporty Spice sa...

Emi. Såklart att du får!

Desiree sa...

Det var inte dåligt. Många lyckliga som satt i den publiken.

Anonym sa...

Jo här i Sverige ligger vi waaay behind, men har man en bittorent-kient samt ett konto på bitmetv.org kan man ladda ner nya avsnitt av Oprah :)

Sporty Spice sa...

Annika. Ja, där skulle man varit! Snacka om rena rama julafton.

Desiree. Ja, och det var ju nästan i dina krokar de höll till. =)

Dessi. Aha, vad smart. Du kommer att tappa hakan när du ser allt.