måndag, november 12, 2007

Puckad PT

Läste om Carolas svältdiet i Expressen. På en hel dag äter hon en sockerbit, toast, några skedar naturell yoghurt och lite broccoli. Hon hamnar på ynka 600 kalorier (!) per dag. Och då har hon ändå anlitat personliga tränaren Anders Hellqvist. Vilken jävla idiot till PT! Hur kan han tillåta, eller ännu värre rekommendera, sin kund att äta så lite? Vet han inte att kroppens inre organ behöver runt 1 300 kalorier varje dygn för att fungera?

Ja, ja. Vi får se hur länge Carola orkar gå på denna idiotdiet denna gång. Läs här om hur det gick för ett år sedan. Då sa hon att det var sötsuget som tog över. Dah! Kroppen SKREK ju efter energi.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken idiot till pt. Han borde ju uteslutas eller få sin licens indragen eller nått.
/Annah

Anonym sa...

man ska aldrig sluta att förvänas... det är ju hemskt!

Anonym sa...

Helt galet förutsatt att Expressen är ett sanningsvittne - och att Carola återgivit PT:s föreskrifter korrekt. Medievärlden och kändisar är ju, hm, inte alltid att lite på.

Anonym sa...

ja du, jaga tror hon fått storhetsvansinne och faktiskt TROR att hon är Gud, eftersom hon inbillar sig att hon ska klara sig på så lite!! *suck*! varför! jag har aldrig förstått mig på folk som ska svälta sig i form!

Anonym sa...

don't worry! för 1. jag äter grönsaker till mellanmål oxå (morötter) 2. det där var middagen och jag äter grönsaker till lunch oxå 3. jag åt ca 3 gånger så mycket grönsaker, men vill inte lassa på allt från början, hatar överfulla tallrikar, så jag fyller på efter hand! =) Så jag äter dagligen över 500 gram, I promise

Anonym sa...

Ja, att hennes PT rekommenderar något sådant, eller ens tillåter det, är för mig en stor gåta. Jag säger bara; stackars Amadeus, Carola måste ju vara en pina att leva med just nu!

Sporty Spice sa...

Anonym. Ja, ibland önskar man att det vore möjligt.

Cizzi. Ja, det är otroligt.

Kesu. Absolut. Expresen kan ju ha fel (ganska troligt) och Carola har kanske inte full koll (mycket troligt).

Emelie. Ord som svält och iform borde inte få användas i en och samma mening. Och du. Du ska äta 400-500 gram grönsaker per måltid (ej inräknad dina mellanmålsgrönsaker). Inte per dag.

Ebba. Ja, hon lär inte vara en solstråle precis. Hua!

Anonym sa...

Att ha Expressen som källa kanske är något mer tillförlitlig än Aftonbladet, men jag skulle ändå inte tro på ett skit som skrivs om sådant där som genererar stora inkomster för tidningen.

Desiree sa...

Ja det var bland det dummaste jag hört. Man ska ju inte sluta äta för att man går på en diet. Varför äta en sockerbit, konstigt. Det är ju sådana här självmordsdieter som aldrig funkar.

Anonym sa...

Haha, ni köper verkligen det faktum (av EXPRESSEN av alla tokiga tidningar möjliga) att hennes PT ordinerat henne denna kostplan??!?!!? Inte en chans! ;) Om det ens ligger någon sanning i detta överhuvudtaget är det snarare hennes egna tokiga påhitt i brist på tid eller/och fantasi. Nice try.

Jag själv är MER än nöjd med honom, en bättre PT får man leta efter! :)

Anonym sa...

Det förvånar mig att du som själv är utbildad PT väljer att svärta ner en kollegas namn istället för att hålla dem om ryggen? Det visar på vilken typ av människa du är och på vilket sätt du bedriver din verksamhet. Och din enda källa är Expressen..haha!

Tack för mig!

Sporty Spice sa...

Dessi. Kan hända.

Desiree. Ja, sockerbiten var nått nytt.

Anonym & Anonym (som för övrigt är en och samma person). Jag skrev det jag skrev mycket beroende på att samma PT satte Carola på en diet som hon inte kunde genomföra för ett år sedan (inför Melodifestivalen). Hon fick äta på tok för lite och tvingades bryta programmet. SÅ skulle jag aldrig lägga upp det för en av mina kunder. Jag ser till det långsiktiga och vet att det inte finns några quick fix. Nu säger jag inte att det Expressen skriver är ordagrant sant men det faktum att samma PT gör en liknande grej i år igen får iaf mig att lyfta på ögonbrynen. Så om det faktum att jag lägger dieter som får folk att komma iform, gå ner i vikt i ett bra tempo och att de blir långsiktigt hälsosamma - så är det just det som jag vill ska säga vilken typ av människa jag är. Så tack för komplimangen.

Anonym sa...

Jag har haft Petra Axlund som PT och kan gå i god för det hon just skriver. Jag fick ett realistiskt program (själv hade jag helt galna mål innan jag fick kontakt med henne - jag ville typ äta värsta bantarmaten och träna stenhårt och gå ner typ 10 kilo på en månad). Så har jag alltid tänkt och gjort innan och såklart alltid misslyckats. Värsta Carola-dieten alltså. Men efter sju månader har jag nu gått ner 15 kilo och går på ett program som jag kan leva efter varje dag. Petra är en av de klokaste PT:s och med hennes metod kan man gå ner, bli hälsosam och leva så livet ut.

Anonym sa...

Du "Anonym" som tränar med Anders Hellqvist. Du låter väldigt arg. Du har kanske lågt blodsocker av att följa hans svältdiet. Haha.

Anonym sa...

Mooohaahaahaa! Bra sagt Andy. Man blir ju extremt grinig och argsint när man är hungrig. Anonym: ta och ät något.