onsdag, november 28, 2007

Shop till you drop

Matbutiken Tesco har kommit på den ultimata träningslösningen. Tycker dem. De har satt motstånd på sina kundvagnar så att kunderna kan få sig ett träningspass när de handlar mat. Tydligen ska det gå att ställa in olika motstånd och vagnen har även en mätare som talar om antal förbrukade kalorier. Jag kan se det framför mig - folk som går där pressar sin kundvagn medan de lassar i chips, läsk och snabbmat. För tyvärr är det så många tänker. "Nu har jag ju varit så duktig att jag minsann kan unna mig något extra gott". Och vips var man nere på plus minus noll igen. Eller i värsta fall på plus.

7 kommentarer:

Terese sa...

Tänk om räknaren hade räknat antalet kalorier som hamnade i vagnen istället. Då skulle nog inte mycket bli sålt ...

Sporty Spice sa...

Terese. Ja, DET var en bra idé. Man skulle kanske kunna ha ett larm som börjar tuta när man har lagt i för mycket fet mat? =)

Anonym sa...

*skrattar* läser terese´s förslag.

Desiree sa...

Rolig idé men kanske inte så effektiv som träningsmetod.

Anonym sa...

haha, rolig ide!

Anonym sa...

Hey, vem sa att Tesco var först med tröga matvagnar? Välkommen till Ica Supermarket i Solna, Vivo på samma plejs, Konsum vid Odenplan, Ica Maxi i Sumpan, Hemköp i Tierp - och alla andra ställen där jag handlar. Ska försöka tänka positivt, typ "bra träning det här", nästa gång vagnen styr åt höger och jag vill åt vänster.

Sporty Spice sa...

Kesu. Ha, ha. Ja, kundvagnar har en tendens att vilja styra åt fel håll.