tisdag, november 20, 2007

Långhelg

Idag är det tisdag men det känns som fredag. Knickedicken har ledigt onsdag, torsdag (Thanksgiving) och fredag så vi har en härlig långhelg framför oss. Härligt. Och lillebror Toby kommer hem idag så det lär bli familj- och släktträffar på längden och tvären de närmaste dagarna. Och massa mat (fast det är ganska enkelt att äta nyttigt under Thanksgiving, det är mycket grönsaker på bordet och man kan ju lätt skippa the stuffing och all kolhydratstinn mashed potatoes och jams - och självklart inte föräta sig av efterrätter och pajer). Men i förebyggande syfte ska jag lägga i en högre växel på gymmet idag. Tänkte köra en timmes tempoträning (80% av mrh), sedan hem och äta lunch, vila i en timme och sedan studsa tillbaka och köra styrkan. När det är klart ska jag sätta tänderna i två helt nya PT-kunder.

6 kommentarer:

Annika sa...

Visst är det väl en härlig känsla denna vecka. Jag känner mig härligt pirrig och förväntansfull som vore det jul...
Så skönt med kort vecka..
Och vad roligt att Knicke är ledig imorrn också...
Själv ska jag inte träna (ähumm) det blir World market och DSW istället...

Desiree sa...

Låter som en mysig thanksgivning ni har framför er. Låter som en kul men tuff träningsdag idag.

Sporty Spice sa...

Annika. Ja, det är inte utan att man kommit i Holiday Spirit. Härligt. World market och DSW går ju inte heller av för hackor. Du får säga som Carrie Bradshaw: shopping is my cardio. =)

Desiree. Ja, det kommer att bli riktigt najs tror jag. Älskar att umgås med familj (även om det inte är min egen), äta gott och bara mysa.

Anonym sa...

Oj.. där hade jag velat vara. oh my.
Tänkte bara fråga om jag kan få länka till dig från min nya blogg.
www.metrobloggen.se/hemligblogg
/EMi

Anonym sa...

Happy Thanksgiving, dears. Eller hur säger man?

Sporty Spice sa...

Emi. Såklart att du får. Ska kolla in din blogg också.

Caroline & Johan. Ja, Happy Thanksgiving säger man. En del säger Happy Turkey Day (slang) och från nu till 2 januari funkar det att säga Happy Holidays.