måndag, november 26, 2007

Picture Perfect

Igår hade vi en sådan där mysig dag som gör att man nästan tror att man lever i en film. Lite så där "nyp mig i armen-mysigt". Vi vaknade, hade en skön långfrukost, gick en sväng ner på stan, drack to go coffee, kikade i skyltfönster, tittade på all julbelysning och den fina granen nere i Down Town, åkte ner till Hammonasset State Park och gick en långpromenad på stranden. På kvällen var vi bjudna på middag hos svärpäronen och Uncle Dave och sen när vi kom hem igen tände vi alla stearinljus i hela huset och kröp upp i soffan och glodde lite på tv. Jag fick visseligen avsluta denna perfekta söndag lite bättre än Knickedicken. Jag fick krypa ner i sängen och läsa min bok medan han tvingades ut i kylan och mörkret för att åka och släcka en husbrand.

Idag ösregnar det och är allmänt skittrist här i Madison. Nåja. Här kommer i alla fall ett par bildbevis från gårdagens picture perfect day (som vanligt går det att klicka på dem för större sajs).

Härliga höstfärger.

Hammonasset Beach.

Inte en badjävel så långt ögat kan nå.

Piren där många fiskare hoppas fånga söndagsmiddagen.

Schysst utsikt.

Snygga bär.

Snygg grästuva.

Snygg vass.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jättefina bilder!

Annika sa...

Ja, verkligen!
Låter som en toppendag!
Så underbart att du bor så nära havet! Tänk att få se havet varje dag på sin dagliga promenad. Inte dumt.
Grått som 17 här också idag...Tog min PW i regn.

Desiree sa...

Härliga höstbilder och strandbilder. Låter som en helt underbar toppendag med vackert väder ni hade igår. Inte dumt att få strandpromenad för sig själv som ni fick.

Sporty Spice sa...

Kristina. Tack.

Annika. Ja, det är underbart att bo så nära havet (eller Long Island Sound som det är i mitt fall). Jag älskar vatten och det finns inget bättre än att promenera längst vattenbrynet eller lyssna på vågornas brus. Fast när det kommer från ovan, i formav regn, är det inte lika mysigt.

Desiree. Ja, det var en mysig dag. Och så mycket skönare när "badjävlarna" är borta. =)

Anonym sa...

himla härliga bilder!

Sporty Spice sa...

Bille. Ja, det är fint här i New England.