torsdag, november 08, 2007

Rumpvärk och Ugly Posh

Sicken träningsvärk jag har i rumpan och insida lår idag. Ni vet så där att det knappt går att sätta sig ner. Eller ännu värre, att försöka resa sig igen. Går omkring här som en höggravid elefant med hemorrojder.

Ikväll ska Darlingen på möte nere på brandstationen så jag är ensam med fjärrkontrollen. Är så uppspelt över kvällens Ugly Betty där ingen mindre än Victoria "Posh" Beckham har en biroll som Wilhelminas brudtärna. Och efter det är det bara att mysa ner sig i fåtöljen, med en pläd och en kopp rykande Yogi Tea (Peppermint är veckans favorit) och kolla in Grey´s. Mmmm.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, det är så härligt med en tv-kväll. Förresten, du har väl hört om manusförfattarstrejken (är det ett ord?). Hoppas den inte håller i sig alltför länge, då kommer vi bli utan nya avsnitt och inte kunna se alla våra favoritprogram. Snyft. De flesta serier har tydligen ca 4-5 avsnitt klara, men sen är det stopp om inte strejken upphör.

Sporty Spice sa...

Anne. Jo, strejken har jag hört - och märkt av. Mina favvoprogram The Daily Show och The Colbert Report (du tittar väl på dem?) har ju gått på repriser sedan i måndags. Har för mig att jag läste att Grey´s hade nio avsnitt i buffert. Och ja, vi får verkligen hoppas att de löst strejen innan dess.

Anonym sa...

hahaha känenr igen den där träningsvärken! värst är det när man ska sätta sig på toa och man orkar inte hålla emot med låren på vägen ner utan man dimper ner på sitsen med en smäll som känns som att skinkorna ska spricka!! haha!! och about Greys; så är MUMS den rätta beskrivningen! =)

Annika sa...

Den där strejken ska vi hoppas inte blir FÖR långvarig...
Jag ska också vara ensam hemma ikväll, fredag, medan maken går på basketmatch för att se det sitt gamla college spela. Jag hade ingen lust att hänga på. Ska kolla satc på dvd , tänkte jag...Ska bli mysigt...
Trevlig helg!

Sporty Spice sa...

Emelie. Ja toalettbesöken blir ganska smärtsamma. Som tur är har vi en handdukshållare framför toan så man kan hålla i sig på vägen ner. =)

Annika. Åh, ensam hemma med SATC. Så mysigt!