fredag, november 02, 2007

Idag gick jag en långpromenix i förebyggande syfte. Typ. Imorgon kommer resterna av Hurricane Noel dra in över Connecticut och det har utfärdats Coastal Storm Warnings. Ingen större fara för oss men det lär regna och blåsa rejält. Jag plockade med mig kameran och här är lite bilder från min PW.










Huset på udden har nog den bästa utsikten i Madison. Trägångarna ni ser tillhör folk som bor på andra sidan vägen men har en privat strand.










Som ni ser på träden har hösten och kylan inte kommit hit än. Idag hade vi sköna 15 soliga grader.










Men liiite höstfeeling har vi.










Den här vindpinade flaggan är bara så snygg!










Stans resebyrå erbjuder en jorden-runt-resa med privat jet för ringa 85 000 dollar. Anyone? No?










Idag har jag gjort skogsbärssylt och jordgubbs- och fikonsylt. Den senare blev bara så yummie. I de andra syns min green tomatoe chili och green tomateo and rasberry jam.

6 kommentarer:

Petchie75 sa...

Du fortsätter med din husmorsprofil ;-)
Jättefina foton, den med flaggan såg så härlig ut - där skulle man gärna sitta och titta ut över havet.

Annika sa...

Nu har jag klickat upp varenda bild! SÅ vackert du bor, och så otroligt nära havet! själv saknar jag det öppna havet. Vilken lycka att gå PW's där!!!
Varmt här också...Blåsigt. Det är väl sviterna efter orkanen...

Anonym sa...

vilka härliga bilder! ser jättemysigt ut!

Robbi & Helen sa...

OTROLIGT vackra bilder! Och ett riktigt stereotypical amerikanskt samhälle/stad. Påminner om min tid i The States :)

Puma sa...

Blåser det?

Sporty Spice sa...

Petra H. Ja, här saftas och syltas det. =) Flaggan är så cool, ser ut som en annons ur en Lexingtonkatalog.

Annika. Ja, power walks längs Long Island Sound är underbara!

Bille. Ja, ibland måste man nypa sig i armen. Typ: bor jag verkligen här?!

Robbi & Helen. Ja, det är lite som en filmkuliss från Gilmore Girls ibland.

Puma. Nej, inte så farligt. Vi klarade oss bra från orkanen Noel. Men vi lär få den årliga höststormen North Eastern snart och då blåser det på rätt bra.