fredag, oktober 05, 2007

Sporty Likes

Ibland är livet stressigt och det kan vara svårt att hinna med att förbereda bra mellanmål. Personligen älskar jag tonfisk men ibland kan man bli lätt trött på smaken. Då kan Bumble Bees smaksatta tonfisk vara lösningen på problemet. De kommer en liten portionsburk (85 gram) och behöver inte förvaras kallt. De små kexen slänger jag för det är 90 helt onödiga kalorier. Tonfisken finns i tre urgoda samker: Sundried Tomato & Basil, Lemon & Cracked Pepper och Spicy Thai Chili. Perfekt att äta rakt upp och ner direkt ur burken eller att ha i sallad, i pastasåsen eller på fullkornssmörgåsen. Vet inte om dem hittat till Sverige än. Under tiden kan ni läsa om dem här. Smakerna finns även i vanliga 140 grams burkar.

Innehåll:
Sundried Tomato: 110 kcal. Protein: 16g. Carbs: 2g. Fat: 4.0g.
Lemon & Pepper: 110 kcal. Protein: 18g. Carbs: 2g. Fat: 3.0g
Spicy Thai: 160 kcal. Protein: 15g. Carbs: 9g. Fat: 7g.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Låter som ett bra tips. Jag ska söka efter dem nästa gång jag åker och handlar.

Sporty Spice sa...

Desiree. Gör det, dem är jättegoda.

Anonym sa...

Åh, I love tonfisk och konsumerar rejäla mängder tonfiskburkar. Men som du säger, man kan ju bli lite trött på smaken. Så de här varianterna du nämner låter som nåt som skulle passa mig. Ska kika om jag hittar dem i affären, Bumble Bee är ju ett vanligt märke så det borde vara enkelt hitta dem. Tack för tips!
/Tonfisken-Anne

Sporty Spice sa...

Anne. Jag brukar finhacka ett par oliver och en liten snutt röd chili och röra ner i vanlig tonfisk. Den blir lite roligare då.