måndag, oktober 01, 2007

Ändrade planer

Idag krånglade Knickedickens bil så han låg under den och blev oljig i ansiktet istället för att haka på till gymmet. Kände inte alls för att köra styrka själv så dagens ryggpass fick flyttas till imorgon. Det blev 30 minuters intervaller på crosstrainern istället. 40 sekunder sprint - 20 sekunder återhämtning. Snittade på 89% av maxpuls och låg på 95% som högst. Kan lova att jag var svettig efteråt. Kändes extra skönt efteråt med tanke på att jag inte är världsbäst på att vara flexibel och stuva om i tänka träningsprogram, är jag inställt på en sak blir det sällan lika kul om det skiter sig. Men idag gick det. Kul att kunna överraska sig själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra gjort! är oxå kass på att stuva om när saker inte faller sig precis så som jag planerat dem! grr!! men ibland måste man ju!!

Puma sa...

Jag är skitdålig på att stuva om och ändra träningsplaner. Om man laddat upp för en specifik grej och det skiter sig är det svårt med omladdning. Men det är inte bara vi som tycker så. Det gör världsstjärnor också som går och vinner guld och VM och OS och allt vad det heter men sedan inte alltid rår på världsrekordet trots flera försök. Omladdningar är svårt. Så grattis till dig. Även om vi inte pratar världsrekord... :-)

Sporty Spice sa...

Emelie. Det är skumt för i vanliga fall, när det gäller andra saker, är jag hur flexibel som helst.

Puma. Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag förbereder mig mentalt långt i förväg, även om det så bara är inför ett kort intervallpass. Så därför är jag så inställd på en sak. Fast det är skönt att veta att det går att stuva om ... även om det aldrig blir lika fokuserat och kul.

Anonym sa...

Jag laddar också mentalt och tänker igenom passet innan jag kör. Speciellt i gymmet är det en enorm skillnad på passet. Har kommit på att även om jag känner mig starkare när jag tränar på kvällen, så är mitt mentala fokus sämre (förmodligen pga av trötthet från jobb mm)- och jag kan inte liksom pressa ut det där sista på samma sätt som jag kan på morgonen.