lördag, oktober 20, 2007

Sjusovare. Not.

Ja, man kan kalla mig många saker men sjusovare är inte en av dem. Älsklingen var tvungen att kliva upp vid halv sex imorse eftersom att han har en brandmans-utbildningsdag halvvägs till New York idag. Och självklart vakande jag till och kunde bara inte somna om. Jag låg där i sängen och tänkte att man kan ju inte gå upp 05.30 en lördag. Så jag låg kvar i mörkret en stund. Efter ett tag tänkte jag att jag kunde läsa en stund, då skulle jag säkert bli sömning. Jo, tjena. Efter att ha läst i en timme började magen att kurra. Jag var klarvaken – och hungrig. Så det var bara att kliva upp. 06.30 på en lördag. Nu är klockan 8.45 och jag har: städat, diskat, kört en tvätt, läst mina favoritbloggar och nättidningar, kollat på tv och betalat alla mina räkningar.

Nåja. Det är bara att köra på. Snart ska jag pinna iväg till gymmet och köra mina intervaller. Och efter en dusch och lunch måste jag iväg till kemtvätten och hämta Älsklingens skjorta, sedan en sväng till stans juvelerare och byta ett par örhängen som jag fick, helt utan anledning, av Älsklingen i veckan (de var jättefina men lite för tunga för min smak) och till sist leta efter ett schysst wedding card till kvällens bröllop. Så när klockan är tre har jag hunnit avverka en veckas ärenden och kan med gott samvete ta en tupplur i tv-soffan med SATC i bakgrunden.

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Jag hatar också att ligga och dra mig på mornarna! På vardagarna ringer väckarklockan 5.50 och då går jag upp direkt. På helgerna har jag sovmorgon till 7.20, men vaknar oftast minst en timme innan, och går upp.

Dessutom tränar jag bäst diekt på morgonen, och jag kan inte äta något typ fem timmar innan.

Terese sa...

Va söt din karl är som ger dig örhängen bara sådär :-)

Älskar själv att kliva upp tidigt. Det är så skänt när man får tusen saker gjorda innan resten av stan knappt har tagit sig upp ur sängen. Man känner sig otroligt effektiv och duktig.

Anonym sa...

Även jag har klivit upp tidigt idag... Men jag väntade till kl 8 i alla fall! =)

Anonym sa...

Får vi sig dig med klänningen på , tro...? :-) Hoppas du hade trevligt!

Sporty Spice sa...

Eastcostmom. Jag verkar ha en inbyggd väckarklocka, den ringer alltid kring 07 på helger. Fast det är så mysigt att sitta ensam med en kopp kaffe och läsa bloggar. Jag måste alltid äta innan träning, annars har jag noll energi.

Terese. Ja, sånt är han bra på. Presenter och blommor (ofta egenhändigt plockade) helt utan anledning.

Johanna. Klockan 8 är ju liter mer "normalt" en lördagsmorgon. =)

Ofelia. Jag glömde kameran hemma. =(

Anonym sa...

Det är inte undra på att du får så mycket gjort. Seriously! ´Jag är avis.

Jag vågar knappt berätta det, men skyller på jetlag och tidsomställning och långa frlygresor och trauma och födelsedag som infaller om några månader - whatever. Ok, here goes. Maken (hehe) och jag sov till tolv i söndags! Det har vi inte gjort sedan Jesus gick i kortbyxor. Släpade oss upp och släppte ut hunden (på landet) och somnade om. Lelle hunden tassade in igen, buffade tappert några gånger på oss, gav sedan upp och snarkade sedan in mellan oss. Sådan hund sådana herrar, eller?? ;)

Nu har jag ett lyxproblem. Har idag kollat väckarklockan under min arbetsdag. Jodå, den ringer. Men varför vaknar jag inte då? I två dagar har den inte lyckats väcka mig. Imorgon har jag en intervju som jag inte vill missa. Måste jag beställa telefonväckning? Är inte det DYRT?

Var glada ni som vaknar av er själva!