måndag, oktober 08, 2007

Baby Shower

Igår var det kaloribarometern som slog i taket. Började visserligen dagen bra med min vanliga proteingröt. Men sedan gick det utför. Satt still i en bil i fyra timmar för att åka fram och tillbaka till en Baby Shower hemma hos nyfunna vännen Lindsay i grannstaten Machassussets. Det var svärkusinen Bree som fick nallar, leksaker, organiska blöjor, kläder i pastellfärger och vaggor. Jag är inte så himla intresserad av sådant med sa artigt ”oooooh” varje gång en liten, liten, liten babyblå tröja visades upp. Och på buffébordet stod så mycket god mat. Sallad med enbart hemodlade grönsaker, fantastiska lax- och kycklingwraps, pastasallad med hemgjord pesto, hemlagad butternut squach soppa och hemlagade köttbullar. Så mycket. Och så gott. Och så fort man klev innanför dörren fick man en mud slide i handen (Vodka, Bailey´s, Kahlua och krossad is). Och på det en bit tårta dekorerad med nappflaskor, nappar, en sovande bebis och ett par ljusblå strumpor. Hur någon nu kan komma på tanken att strumpor och mat är en schysst kombo. Sen ett par nävar organic chips. Och sen stuvades man in i bilen igen. Urk. Puh. Stön. Och stånk. Sen kom jag hem och var proppmätt och trött. Såklart borde jag stuckit ut på en löprunda eller i alla fall en promenad. Men nej. Istället hoppade jag över middagen och hamnade i soffan. Ni ser – jag är också människa. Ibland.

Idag är det därför två träningspass som gäller. Tänker börja med intervaller nu på förmiddagen och sedan ett hårt styrkepass (rygg, baksida axlar, biceps och mage) på eftermiddagen. Under tiden ska jag skriva en artikel, göra en kostanalys, tvätta, diska, plocka färska örter och hänga på tork, skära (diskhandskar på) och torka habaneros i ugnen, svara på tretusen e-mail, köpa en present till en kompis, sortera nytvättade strumpor och läsa en ny träningsbok. Allt för att väga upp gårdagens slöhet.

5 kommentarer:

Desiree sa...

Låter verkligen som en busy day. Du kommer lätt att bränna av dubbelt så många kalorier som du stoppade i dig igår. Vi är ju alla männskliga. Någon enstaka onyttig dag överlever man.

Victoria sa...

Skönt att även du kan slappa i soffan någon gång ibland! Det går ju inte att vara supermänniska JÄMT heller! ;o))
Kramar/Vic

Annika sa...

Låter som om det var väldigt god mat på den där showern! Och jo, det är väl tillåtet för dig att synda också ibland. Den där maten bränner du bort på ett kick. :-)

Anonym sa...

skönt att se att du oxå är människa, så det inte är helt ute med oss vanliga dödliga! ;) men ändå, du e grym! önskar att min karaktär och vilja var som din! eller jo, min vilja är kanske det, bara att jag låter massa annat skit komma ivägen.. dumt dumt!

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, jag är inte rädd för att äta onyttigt ibland. Fast när man mår illa är det inget kul.

Victoria. Jag är dålig på att slappa. Måste jobba på det.

Annika. Ja, maten var fantastisk. Det mesta hemlagat och från deras eget grönsaksland. Härligt!

Emelie. Jag vet inte om det handlar så mycket om karraktär. Det är vilja och framför allt diciplin.