tisdag, oktober 09, 2007

Den lille tjockisen

Mycket nöjd med gårdagen. Gjorde faktiskt allt som stod på min To Do List. Första passet blev intervallträning och det var jobbigare än på länge. Hade en liten elak liten tjockis i skallen som väste åt mig att kliva av crosstrainern och ge upp. Som tur är har jag pli på den där tjockisen och valde att inte lyssna på honom. Hans existens blev istället en sporre att ta i ännu hårdare. Och jag lovar att jag var skakig i benen när jag var klar. Hade jag inte kört fem minuters nedvarvning hade jag rasat ihop i en liten blöt hög, ni vet som Bridget Jones gör efter ett hårt pass på träningscykeln. På kvällen körde jag ett skönt styrkepass med rodd, lats, stående hantelrodd, framåtlutad hantellyft, biceps curl, hammer curl och avslutade med crunches på pilatesboll. Idag tänkte jag börja med en power walk. Mest för att få igång blodcirkulationen lite. Och efter det är det intervallträning som gäller igen. So back off lille tjockisen.

Här är resultatet från Veckans Fråga. Ni är ena riktiga godisgrisar. Och det är inget snack om att choklad vinner. Själv tillhör jag de 19 procenten som är svag för glass.

Vad har du för last?
Choklad: 52%
Smågodis: 37%
Glass: 19%
Chips: 12%
Kakor: 11%
Inget: 7%

Ny fråga finns ute nu så gå in och gör din röst hörd.

2 kommentarer:

Desiree sa...

Hi hi istället för en djävul bakom axeln så har man en liten tjockis. Jag försöker verkligen hålla min lilla tjockis kort. Igår var jag vrålhungrig och det började bli sent och den lille tjockisen hade helst velat åka hem direkt och gluffsat i sig en stor middag men så blev det icke, jag drog med tjockisen till gymet istället.

Sporty Spice sa...

Desiree. Bra att du vann över tjockisen. =)