fredag, oktober 26, 2007

SJP and Me

Jag och Pauline har haft ett par helt underbara dagar i SATC:s tecken i New York. Det hela började med att vi gick och tog en fika på Café Café på Broome Street, som råkar vara ett av de kaféer som tjejerna i serien hänger på. Vi satt där icke ont anande om vad som komma skulle. Pratade om livet i allmänhet och morgondagen Sex and the City Tour i synnerhet. Om hur kul det skulle bli och om hur roligt jag tyckte det var att Pauline bokat bord på Pastis på kvällen, där Carrie brunchar med nya bögkompisen Oscar och ett stenkast ifrån Samanthas lägenhet. Efter ett tag bestämde vi oss för att fortsätta strosa runt i The Village och SoHo. Men vi kom inte långt förens vi såg massa filmutrustning och en folksamling utanför inrednings- och lampaffären Luce Plan på Green Street. Och det visade sig att det var inspelning av SATC The Movie!!! Vi stod där en stund, såg hur några killar kom bärandes på regissörsstolar med SATC-loggan, en tjej med ett gigantiskt fruktfat och så plötsligt som från ingenstans kommer Kirstin Davis, alias Charlotte York, gåendes på gatan. Iklädd en svart kappa och håret uppsatt i en hästsvans. En liten stund senare ser vi ingen mindre än SARAH JESSICA PARKER genom fönstret. Hon, eller snarare Carrie Bradshaw, är iklädd en over sized kappa med ett storblommigt, lila mönster. Kan ni fatta!!!??? Vi var bara så star strucked. Tyvärr hade jag bara min lilla digitalkamera med mig men här ärt iaf bildbevis från typ den bästa dagen i mitt liv:

Utanför Luce Plan på Green Street


En första glimt av SJP och den coola kappan.



Carrie tittar på en svart stol i affären. Den 30 maj får vi veta om någon av tjejerna köpte den.

11 kommentarer:

Petchie75 sa...

Wow! Vad kul att ni bara råkade springa på SATC-filminspelningen! Spännande att se om scenen kommer med i filmen, den ska jag hålla utkik efter. Jag hade absolut också blivit starstruck!

Anonym sa...

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!

Terese sa...

AVIS!!!!!!!! Lyllos dig!

Anonym sa...

gissa vem som är grymt avis nu!?!? JAG!!! wish I was there, fan vad ballt!!

Anonym sa...

Coolt :-) Sarah Jessica var min första skådis-idol eller vad man kallar det; var helt fastklistrad vid filmen Girls just wanna have fun.

Anonym sa...

Gud vad coolt!! Sarah Jessica Parker är min stora stilikon och Sex and the City är ju helt klart den bästa serien ever!! :)

Anonym sa...

Helt otrooooooligt! Only in New York :) Har filmen premiär den 30 maj i USA? När kommer den hiiiiiiiiiit? Måste vi åka diiiiiiiiiit för att se den? (Well, I don't mind!)

Annika sa...

Nä men YOU lucky GIRL!!! Fy fan vilken TUR ni hade!!!!
DU vet att jag är grymt avis!!! SÅÅÅ roligt!
Japp, filmen har premiär in the US den 30 maj!!! DEN premiären ska jag gå på!!!

Sporty Spice sa...

Petra H. Ja, det var verkligen en hit! Och ja, den scenen ska jag hålla utkik efter.

Caroline. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Terese. Ja, det var riktigt, riktigt cool.

Emelie. Jag önskar att jag haft min proffskamera. Men, men.

Ofelia. Ja, det är något särskilt med SJP. Hon är en ikon!

Marina. Håller helt med.

Kesu. Kom hit och se den i NY. Var annars?! Har redan planer på ännu en SATC-tour, film, middag på SATC-restaurang och massa cosmo. Såklart iklädd high heels.

Annika. Jag väljer att inte se det som tur utan som ödet. Hihi.

Desiree sa...

Coolt häftig att verkligen ha fått se Carrie i verkligenheten när du var i NY. Vad kul!!!

Sporty Spice sa...

Desiree. Otrilgt häftigt. I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om kändisar ... men SJP var cool att se. =)