fredag, oktober 19, 2007

Högsommar vik hädan!

Sitter här, endast iklädd träningslinne och shorts, med alla fönster på vid gavel och svettas! Klockan är åtta på morgonen och termometern visar på 20,5 grader och klibbiga 85 procents luftfuktighet. I slutet av oktober. Det ska visserligen komma regn senare under dagen men de lovar 22-26 grader varm i helgen. Jag älskar värme men inte sådan här. Inte den dimmiga, äckliga, klibbiga och tryckande varianten. Den som gör att det känns som om man går omkring med en våt filt runt axlarna. Det är så varmt och fuktigt att våra fina Halloweenpumpor kommer att ruttna i förtid. Var är hösten? Var den krispiga luften? När ska man få ta fram sina mysiga, stickade tröjor? Blä!

Idag är det fredag och jag kommer att få köra solo på gymmet. Knickedicken är smällförkyld. Jag tror att han var uppe och snöt sig och hostade upp lungorna typ en gång i kvarten i natt. Jag vet att killar brukar bli extra ynkliga vid minsta lilla förkylningssymptom, men han är verkligen risig. Själv är jag på topp (i alla fall jämfört med honom) och tänker peta in en intervallträning och sedan blir det bröst, triceps och axlar på gymmet. Och sist men inte minst ett gäng magövningar på Bosu-bollen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud! Ar du DEN Petra, haha. Jag har vart medlem i "Swedish Bloggers in USA" pa facebook ett tag nu, men detta ar forsta gangen jag gatt in pa din blogg. Du kan ju rakna med annu en lasare numera i alla fall, haha.

Annika sa...

Petra, vi spinner på samma tema idag, du och jag---vädret.
Jag håller på att bli tokig, helt galen. NÄR ska det bli kallt? När ska det bli höst? När? detta är högst märkligt.
Jag vill ta fram mina höstkläder NU, börja använda dom. Jag kräks på min sommargarderob, usch och FY!!
Vi får hoppas att vi snart får vår höst här på den amerikanska östkusten!!

Petchie75 sa...

Jag förstår att du och Annika lider, det är ju inte kul när det är varmt och fuktigt i oktober - då ska det ju vara hög kall luft och fina höstfärger (det är det kanske ändå) som när jag besökte New England i slutet på oktober 2005! Det var soligt men typ 10-12 grader, perfekt när vi var i Boston och Connecticut.
Hoppas att pojkvännen kryar på sig, det kan ju inte vara kul att vara så förkyld i fuktigt väder...

eastcoastmom sa...

Jag vill också använda höstkläder, tittade på en jättefin fleecejacka på Patagonia igår men har ingen inspiration att köpa... Och inte kan man öppna fönstern för då släpper man in den äckliga fuktiga luften.

Powerwalk till Madison är lite i längsta laget. Men jag har planerat ett besök i Clinton Crossing, har aldrig varit där och det ska finnas en UGG-outlet där.

Nu kom jag att tänka på mina UGGs som jag ännu inte börjar använda pga värmen.

Vad det är synd om oss!

Desiree sa...

Höst känns det verkligen inte som. Hoppas din älskling kryar på sig och att du slipper bli smittad. Ha en skön träning och en trevlig helg.

Anonym sa...

Du kan få skicka dina stickade tröjor till mig. Jag sitter i smällkalla Sverige och fryyyyyyyyyser.

Sporty Spice sa...

Cecila. Ja, jag är DEN Petra. Kul att du hittade hit till slut. =)

Annika. Man kan ju börja tro att vi bor i tropikerna.

Petra H. Vi har börjat få fina höstfärger här i CT men den rätta höstkänslan vill inte infinna sig när det är högsommarvarmt ute.

Eastcostmom. Jag gör samma sak. Går i affärer och klämmer på fina tjocktröjor, jackor och kängor. Men totalt oispirerande att shoppa. Clinton Crossing ligger bara ett stenkast ifrån där jag bor. Hör av dig när du vet när så kan vi kanske ses?

Desiree. Ni har det ganska varmt ni också va? Hmpf! Och jag som älskar hösten ...

Cia. Haha. Ja, se där. Och här sitter jag och klagar över värmen. Sorry! =)

Anonym sa...

Jag skulle gärna byta lite värme mot lite småkyliga dagar. ! :-)

Anne-Marie sa...

Men nu blir jag riktigt avundsjuk. Jag förstår att den där fuktiga värmen är jobbig men här är det höst, och nästan vinter. Vi har haft det ena ovädret efter det andra och Mt Shasta är så vitt - har aldrig sett så mycket så här tidigt. Skicka gärna litet värme. :)