onsdag, oktober 03, 2007

PT runt handleden

Oj, vilket skönt och efterlängtat pass det blev igår. Rodd i CC, latsdrag, stående hantelrodd, framåtlutade hantellyft (superset), bicepscurl (dropset), hammercurl (dropset), hantellyft åt sidan och rotator cuff (superset). Var skönt skakig när jag kom hem. Idag blir det intervallträning och en power walk med viktväst. Har verkligen fått en nytändning och jag tackar min Polar F55 för det. Det är nästan som att ha en liten Omid Dadary runt handleden.

Såg förövrigt på Access Hollywood på tv igår och Carrie Bradshaw syntes i The Village igår iförd en enorm vit klänning. Mycket likt en brudklänning. Tänk om hon äntligen ska bli Mrs Big.

5 kommentarer:

Puma sa...

Petra, när ska du börja med bildsekvenser och sådant från din träning som typ Gym Glam och Linda Fodor? Skulle väl passa bra nu när jag frågar vad rotator cuff är för något. Jag kan tänka mig en bildsekvens med väst-pw på stranden också! :-D

Sporty Spice sa...

Puma. Bra idé. Tricket är att jag för det mesta tränar själv och har ingen "kameraman". Rotator cuff kan du göra stående eller liggande med hantlar. Stå med armarna rakt ut och 90 grader i ambågsleden (som ett "L" rakt ut från kroppen). Vänd upp underarmarna så att händerna pekar upp mot taket. Sänk ner och håll emot. Stanna när underarmarna är paralella med golvet.

Anonym sa...

Åh berätta mera om den inbyggda PT:n ! Lät himla spännade! Programerad du själv vad du ska träna, eller ger den förslag?

Anonym sa...

En liten fråga om din pulsklocka: kan du efter träningen utläsa hur länge du befunnit dig inom olika pulsintervall eller ger klockan enbart snittpulsen?

Sporty Spice sa...

Ofelia. Man måste programmera den själv fast den kan ge förslag på olika program. Både styrka och cardio.

Hanna. Jag kan knappa in inom vilken pulsintervall jag vill befinna mig (typ mellan 70-95% av MHR). Sedan säger den hur många minuter jag legat där. Och en medel- och en maxpuls. Läs mer på www.polarpulse.com.