måndag, april 02, 2007

Ny vecka och ny träning

Oj vad den här helgen gick fort. Och inte hade man tid att blogga heller. Lördagen började vi med en långfrukost, sippa kaffe och hasa runt en stund. Sedan åkte vi ner på ”stan” och hasade runt lite där för att sedan åka tillbaka till Zane´s där jag köpte en cykel (en assnygg gråblå Trek blev det) på fredagen för de hade glömt att byta ut pedalerna från vanliga till sådana med spännen. Grrr. När det var fixat packade vi softballgrejerna och åkte ner till The Surf Club och övade. Riktigt, riktigt kul. På kvällen åkte vi över till Craig och Linda där det var lite löst folk och vi käkade, drack vin (ja, jag får göra det på lördagar) och spelade spel.

Idag börjar jag på ett nytt tränings- och kostprogram. Det är Pauline Nordin som gjort ett specialprogram just för mig och det ska bli mycket kul att se hur stor skillnad det gör. Jag har ju kört på typ samma sätt och ätit typ samma kost i ett bra tag nu. Träningen kommer att bli mycket tyngre och med färre reps och maten mer grönsaker än vad jag äter idag. Fast det är inga konstigheter eller mirakelkurer. 47E% protein, 35E% kolhydrater och 18E% fett. En kolhydratdag och två vilodagar. Fast jag ska börja med näringstiming (en drink gjord på vassleprotein, druvsocker och kreatin innan och efter träning som motverkar muskelnedbrytningen, ger mer ork och ökar återhämtningen). Extra kul att Knickedicken blivit inspirerad och tänker haka på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul med ett specialdesignat program! Det kommer gå kanonbra =) Pauline är grym

Sporty Spice sa...

Pauline är super! Och det blir egentligen inte så stora förändringar för mig (bortsett från mycket tyngre vikter och enorma mängder broccoli) så det kommer att gå asbra. Är så laddad!

Anonym sa...

Ja, vad kul att få ett eget program av en riktigt tuffing =)

Det måste vara en sporre, fast du tränade väldigt bra innan. Ska bli kul att följa

Sporty Spice sa...

Therese, Ja det ska bli riktigt kul.

Puma sa...

Vad är hemligheten bakom broccolin?? :-) (Nyfiken!!)

Sporty Spice sa...

Puma. Ingen hemlighet bakom broccoli. Förutom att den är nyttig, proppfull med vitaminer, mineraler och antioxidanter. Och god. =)

Anonym sa...

Kul med träningsprogram från Pauline. Låter jobbigt. Pust! Hur fick du tag i det? Tack för en bra blogg

Sporty Spice sa...

Emelle. Kul att du gillar min blogg! Gå in på Paulines hemsida och klickan på ePT så kan du läsa mer om hennes program.

www.paulinefitness.com