tisdag, april 17, 2007

Sporty Rocky

Jag är så nöjd med mina hand wraps. Kunde slå med full kraft och knogarna var inte ens rödflammiga efteråt. Kände mig som Rocky Balboa. Undrar om de andra på träningen kommer att tycka att det är konstigt om jag kommer iklädd glansiga over sized boxningsshorts, en lika glansig badrock (heter det badrock även om man inte ska bada utan boxas?) och tandskydd i hela munnen.

Igår slarvade jag lite med intervallträningen. Efter att vi kört rygg (aj, aj,aj vad jobbigt det var med chins), marklyft (lassar på så pass mycket nu att mina fingrar öppnar sig så att jag nära på tappar skivstången), biceps och massa mage med crunches och plankan orkade jag helt enkelt inte med mer än 15 minuters intervaller. Tror att det mest berodde på att jag var så hungrig. Kände mig typ lite svimfärdig. Så jag klev av, gick hem och fick äta grillad utskuren biff, ungsbakade morötter, broccoli och zuccini. Men jag tog igen cardion idag och körde 30 minuter direkt efter kickboxningen. Känns bra och efterförbränningen nästan hörs om man lyssnar riktigt noga.

Idag ska vi åka till IKEA i New Haven och köpa ”det sista” till lägenheten. En byrå, en fet bäddmadrass, plastboxar med lock för förvaring, hallspegel och lite annat smått och gott. Knickedicken är alltid lika förundrad över att jag lassar ner värmeljus i korgen för vi har ju typ tusen stycken hemma. Fast det är ju lag på att köpa värmeljus när man åker till IKEA. Eller hur?

4 kommentarer:

Puma sa...

Du, jag kan höra efterförbränningen ända hit!!! :-)

Ja det är en IKEA-skada att alltid alltid köpa värmeljus när man är där. Trots att man har ett välfyllt lager hemma. Det är lite samma varning på servetter för min del också...

Sporty Spice sa...

Så den hörs ända till Sverige. Topp! =)

eastcoastmom sa...

Var du på IKEA New Haven idag tisdag du med? Jag och barnen var också där. Köpte inga värmeljus, den här gången, men en massa knäckebröd.

Sporty Spice sa...

Ja, vi var på IKEA New Haven i tisdags, kring stängningstid.