måndag, april 23, 2007

I love Mondays

Ibland älskar jag måndagar. Jag riktigt längtar efter att få sätta mig framför datorn och skriva artiklar, kolumner och långa att-göra-listor. Jag älskar listor. Ibland skriver jag listor på olika listor jag ska skriva. Ibland skriver jag så många listor att jag knappt hinner med att göra det som står på listorna. En annan sak som jag såg fram emot när Knickedickens väckarklocka ringde klockan 06 var att få gå upp och äta min frukostgröt. Jag skulle ju kunna vara med i ”The Price is Right” för jag blir ju glad för det minsta lilla idag. Men vad kan man göra när solen skiner och de lovar 25 grader varmt? När man har en kvarts cykeltur ner till beachen? Och när vilodagen är över och jag ska få svettas på intervallpasset och träna rygg, baksida axlar, biceps och mage?

Dagens USA-snackis: Gay therapy har ökat med 30 procent de senaste fem åren. ”Terapin” går ut på att ”bota” homosexualitet och drivs inte helt oväntat i kyrkans regi. Tänk om det fanns christian idiot therapy.

4 kommentarer:

Puma sa...

Haha ja listor är kalas! Jag älskar också listor! Det finns inget bättre än att få bocka av det man gjort. Och med en totalt avbockad lista i handen är jag i extas. Om jag har en jobblista och klockan är 14 och den är helt avbockad ja då går jag hem. Av två anledningar. Dels har jag ju gjort vad jag ska för den dagen. Men jag är också så urladdad så att det inte går att gå över till en annan lista. Möjligtvis kan jag göra en lista inför morgondagen men no more.

Anonym sa...

Måste bara säga att din blogg är jättebra! :) Man (jag) blir verkligen inspirerad! Sedan är ju dina krönikor i Fitness Magazine också hemskt bra. :) Fortsätt i denna stil!

Sporty Spice sa...

Puma. Skönt att höra att det finns fler listomaner där ute. =)

Ebba. Tack, vad glad jag blir! Har spanat in din blogg och nu ligger den bland mina favvisar.

Anonym sa...

Det är ju ändå inte riktigt klokt, gay therapy????
30 % upp???
Herregud.