fredag, april 27, 2007

Päron

Igår hämtade vi upp min mamma och pappa på tågstationen i New Haven. Det var otroligt roligt att träffa dem igen. Vi åkte raka vägen hem till oss där vi åt hämtkinamat (sashimi för min del eftersom att det inte är en risdag) och försökte ta igen de senaste sju månaderna. Härligt att få prata svenska igen. Inte för att jag glömt bort det men när man har svenskar och amerikanare i samma rum är det svårt att varva mellan språken. Då händer det att jag tappar ord på båda språken. Sen åkte vi över till stugan där päronen ska bo, de var ganska trötta efter lång resa och tidsomställning. Känner jag min mamma rätt kommer hon att ha kvar sin klocka på svenska tid och säga ”ja, fast i Sverige är klockan fem” i två veckors tid.

Idag hällregnar det. Klockan är sju på morgonen, jag har precis ätit klart min gröt och ska pipa ner till gymmet. Tänkte hinna med styrka och intervallträning innan jag ska visa föräldrarna Madison. På grund av vädret gör vi det the american way, det vill säga från bilfönstret.

2 kommentarer:

Måns sa...

Kul!
Hur nervös var C?
:-)

Sporty Spice sa...

Inte så särskilt faktiskt. Gick hur bra som helst. Men på söndag ska mina päron träffa hans päron. Fruktsalladsvarning? He, he.