onsdag, april 25, 2007

Sluta gnäll

Bara för att jag skrev att jag hade ett botemedel mot huvudvärk så funkade det inte idag. För varje set dunkade värken sig bara starkare och starkare. Och när jag efter 50 minuter klev upp på crosstrainern för 25 minuters intervallträning tryckte det så bakom ögat att det tårades. Men jag tänkte inte ge vika för lite huvudvärk. Så jag satte igång. Minst fem gånger var jag på väg att ge upp. Men då tänkte jag: kommer min huvudvärk att magiskt försvinna om jag ger upp nu? Svar nej. Kommer jag att känna mig bättre om jag ger upp nu? Svar nej. Kommer jag känna mig misslyckad OCH ha ont i huvudet om jag ger upp nu. Svar ja. Så jag fortsatte. Nu sitter jag här och har visserligen fortfarande lite huvudvärk men jag känner mig ganska nöjd ändå. Jag gav inte upp. Självklart ska man lyssna på sin kropp, jag tränar till exempel aldrig med feber eller om jag är riktigt förkyld. Men för det mesta mår jag bättre av att träna än att inte göra det. Och jag vet när min kropp menar allvar och när den bara är lite gnällig.

Inga kommentarer: