fredag, april 06, 2007

Tröttfink

Idag har jag cyklat runt i dryga nio timmar, runt Harlem och typ hela Bronx. Snacka om att man får se en ny del av New York. Som man typ inte trodde fanns. Bronx är the shit, people. Love it. Rent fysiskt var turen inte jobbig, stan är ju ganska platt. Men det var kallt och blåsigt och man känner sig lite mör av all luft. Så ikväll ännu en soft hemmakväll, måste ladda för morgondagen då jag kör Brooklyn by bike.

Jag är ju lite petig med maten och det går inte alltid så bra ihop med att bo i USA. Men ikväll hittade jag världens bästa plejs här på 40 W 55th Street. The Pump Energy Food heter restaurangen och de kör enligt devisen "no fried foods, no butter, no white bread, no soda, no mayonnaise, high protein, low-fat". Kan knappast bli bättre. En grillad kycklingfilé med massor av broccoli, blomkål, morötter och zuccini gick lös på $10. De har fem restauranger på Manhattan och alla andra hälsofreaks som ska till NY kan läsa om dem här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter fantastiskt. Älskar också Bronx. Brooklyn känns ju väldigt... svenskt småstadigt. Kan man läsa om cykelturen i printed version någonstans sedan? :-) Längtar efter det.

or sa...

Testa restaurangen Zen (de är ett par st), en av dem ligger vid Union Sq., äter alltid där när jag är i NY.
Visserligen vegetariskt men VILKEN vegetarisk mat, full av proteiner ändå.

Anonym sa...

Går det verkligen att cykla i NY?
Jag har hört att det inte är den cykel vänligaste staden. Fast det kanske bara var på Manhattan.
Kan jajg länka till dig??

Sporty Spice sa...

Caroline. Ja det är tanken.

Olga. Hann inte med Zen denna gång men jag åker tillbaka om några veckor så det får bli ett besök då.

Therese. Det går utmärkt att cykla i NY. Inga problem alls. Men man bör undvika Midtown i rusningstrafik. Och såklart att du får länka till mig.