fredag, april 20, 2007

Proteindrinkar

Oj, vilken respons jag fick på mina kesella-recept. Därför tänkte jag även passa på att bjuda på mina favoritproteindrinkar. Samtliga recept är med minimjölk men om du, liksom jag går på diet, kan du såklart blanda drinkarna med vatten. Testa även att klicka i lite kesella lätt innan du kör drinken i mixern så får du en krämigare, och proteinstinnare, shake. Att köra i fyra till fem krossade isbitar gör drinken isig och cool. Drinkarna med banan innehåller fler kolhydrater och är perfekt som återhämtning efter träningspasset.

Banana Rama
3 dl minimjölk
½ banan
1 skopa proteinpulver choklad

Strawberry Sensation
3 dl minimjölk
1 dl osötade jordgubbar
1 skopa proteinpulver vanilj eller jordgubb

Berry Beverage
3 dl minimjölk
1 dl osötade hallon eller blåbär
1 skopa proteinpulver vanilj

Peanut Pleasure
3 dl minimjölk
½ banan
1 tsk osötat jordnötssmör

Mumsig Mintkyss
3 dl minimjölk
1 msk kakao
1 skopa proteinpulver mintchoklad

Kardemumma Mumma
3 dl minimjölk
1 skopa proteinpulver vanilj
1 tsk kardemumma

Coffee Delight
2 dl minimjölk
1 dl starkt kallt kaffe
1 skopa proteinpulver vanilj eller choklad
1 tsk kanel

Hawaiian Tropic
2 dl minimjölk
1 dl ananasjuice
1 skopa proteinpulver vanilj

Coco Cobana
3 dl minimjölk
0,5 dl kokosmjölk (lättvarianten)
1 skopa proteinpulver vanilj eller choklad

Carbohydrate Combo
3 dl minimjölk
1 banan
1 ägg
1 skopa proteinpulver vanilj eller choklad

Breakfast Break
3 dl minimjölk
1 banan
½ dl havregryn
1 ägg
1 skopa proteinpulver vanilj eller choklad

7 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Dina recept ser ju hur smarriga ut som helst. Du är en inspirationskälla Sporty.

Anonym sa...

Varför går du på diet, du som tränar så hårt behöver väl inte banta?

Sporty Spice sa...

Carro. Kul att du gillar recepten och min blogg!

Maria. Diet och bantning är långt ifrån samma sak. Att gå på diet handlar om att äta rätt och inte mindre. För att få ut det mesta av sin träning, orka träna hårt, få synligare muskler, äta rätt mängder kolhydrater, protein och fett. En vanlig dag kan se ut ungefär såhär:
Frukost: gröt och ett kokt ägg. Mellanmål: morötter och keso. Lunch: kycklingfilé och 400 gram grönsaker. Mellanmål: äggviteomelett och 30 gram nötter. Middag: fiskfilé och 500 gram grönsaker. Kvällsmål: proteindrink.

Anonym sa...

har sökt som en galning efter recpet på proteindrinkar, så jag tackar väldigt mkt!

Anonym sa...

Hej! jag undrar en sak jag tar protin puler efter träning men jag vill ha något efter när jag kommit hem tex en protindrink men jag vet inte vad jag behöver kan du hjälpa mig?

Mvh: Adam

Sporty Spice sa...

Adam. Jag vet inte om jag förstod din fråga. Du dricker proteindrink efter träning men vill veta vad du kan ta när du kommer hem? Du behöver inte dricka mer än en proteindrink efter träning - kombinera med snabba kolhydrater dock (för muskletillväxten). Sen när du kommer hem äter du riktig mat.

Anonym sa...

Hej!
Först av allt, tack för en superbra träningsblogg! Hittade precis dina recept till dessa smarriga proteindrinkar ;o)
Jag har dock ett problem, jag söker efter ett proteinpulver som är utan aspartam, har låg kolhydrathalt samt inte smakar konstgjort eller luktar konstigt. Jag vill göra proteindrinkar som jag kan ta som måltidsersättning efter träningspass. Jag vill gå upp i muskelmassa och därför vill jag dra ner på kolhydraterna. Har du ngt bra tips? Har letat förgäves...
Tack på förhand!
Ha en underbar dag!