tisdag, april 24, 2007

Tisdag + Kickboxning = Sant

Idag är det inte sommar längre. Snarare halvmolnig vår. Fast det är väl som det ska, det är ju bara april. Men lite trist är det att det ska regna torsdag och fredag när mina föräldrar kommer och hälsar på, fast det ska klarna upp till helgen. All good.

Snart ska jag sticka iväg på kickboxning. Är som vanligt laddad som sjutton, det är alltid lika kul. Tony vet att jag gillar att ta i så att knogarna blöder så han brukar alltid skrika och peppa mig lite extra. Han är som min privata boxnings-pt. Sen ska jag köra mitt intervallträningspass på eftermiddagen. Ska man öka på sin konditionsträning är det nämligen bättre att köra fler pass än längre pass. Där emellan måste jag hinna skriva klart en Metrokolumn, börja fila på en krönika till Fitness Magazine och skicka tusen jobbmail. Tur att man är snabb och übereffektiv (en nyhetschef på Aftonbladet kallade mig för Blixten).

Dagens lästips: Missade ni mitt matreportage från Cypern i SvD kan ni läsa det här. Massa mumsig meze utlovas. Och i senaste numret av Femina (maj nr 5) kan ni läsa mitt träningsreportage om hopprep som konditionsträningsform. Det perfekta träningsredskapet att ta med på semestern.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att hopprep är kanon som konditionsträningsform. Reste mycket i mitt förra jobb och hopprepet var alltid med. Bra sätt att hålla sig i form när det inte fanns något gym i närheten!

Anonym sa...

Jag älskar också ditt sätt att skriva, du jobbar ju med att skriva =)
Jag bara älska dina metrokolumner.

Klåter grymt kul och har alltid velat pröva men är lite feg av mig. Är man par eller kör man ensam?

Sporty Spice sa...

Nannis. Ja, hopprep är suveränt. Och attans vad jobbigt! =)

Therese. Tack snälla! Vad glad jag blir. Hmmm. Vad är det du alltid velat pröva? Kickboxning? Jag kör ensam mot säck men det finns säkert klasser där man kör i par. Testa vettja, det är hur kul som helst.

buy cenforce professional online sa...

Cenforce Professional 100mg is used in the treatment of premature ejaculation in adult men. It increases blood flow to the penis to help men get an erection. It shows its effects by enhancing the amount of blood that flows to the penile region.