söndag, april 15, 2007

Nästan Kesella Fun Light

Jag saknar faktiskt nästan ingenting i matväg från Sverige. Ska vara smågodis då, men annars finns det mesta. Förutom Kesella. Aaah, vad jag har saknat min proteinfavorit Kesella Lätt med en skvätt Fun Light. Det vattnas i munnen. Men nu tror jag att jag har hittat ett vettigt alternativ. Företaget Vermont Butter & Cheese tillverkar Fromage Blanc (det franska namnet på kesella) och den är fettfri och innehåller bara 30 kcal per serving). Och blandat med Crystal Light kommer det att vara så nära Kesella Fun Light man kan komma utan att flyga hem. Jippey!

8 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Samma företag har en rosa förpackning med Creme Fraiche också, men det lockar nog inte dig...

Hoppas du inte regnar bort. Vi har klarat oss än, men hogh tide är strax efter 22 ikväll, håll tummarna! TRor att vår gemensamma vän V är evakuerad!

Sporty Spice sa...

Stackars V, du får hälsa så gott om du träffar henne. Här i Madison är allt relativt lugnt. Vägarna nere vid Seaviuw Avenue och Middle Beach är översvämmade. Sambon har jour nere på brandstationen och de väntar på high tide klockan 22 innan de vet om det blir värre eller inte. Själv sitter jag i soffan med en pläd, dricker te och kollar på Americas Next Top Model så mig går det ingen nöd på.

Såg att Vermont hade crème fraiche. Får prova vid nästa festliga tilfälle. =)

Victoria sa...

Oohh, kesella! Den där Fromage Blanc, kan man använda den i matlagning?
/Vic

Måns sa...

Quarksmak också...?
Det skulle smaka en stackars redigerare.
(Jag vet, uuurtrist sagt men jag kunde inte hålla mig.)
:-)

Sporty Spice sa...

Victoria. Tyvärr skärs sig Fromags Blanc vid höga temeraturer eftersom att den är fettfri. Kalla såser, dipper och efterrätter är bäst. Men deras Quark innehåller 11 procent fett och funkar i matlagningen.

Måns. Ett mellanmål på stående fot är en quark express.

Anonym sa...

30 kalorier för hur många gram vara?

Sporty Spice sa...

Typ 60 gram.

Anonym sa...

vilken fun light är godast att blanda med kesella lätt? jag brukar mixa kesella light i stavmixer tillsammans med frysta jorgubbar. vips = nästan glass :)