torsdag, april 12, 2007

Sportnörd

Idag har det ösregnat precis hela dagen. Så trist. Känner mest för att vira in mig i en pläd, dricka yogi-te och kolla på ett gäng sportfilmer. Ja, jag vet. Jag är kanske en nörd men jag älskar sportfilmer. Remember the Titans. Coach Cater. Miracle. We are Marshall. Million Dollar Baby. Men jag sparar nog det till ikväll. Har istället kört kickboxning efterföljt av intervallträning (puh) och suttit och fixat och photoshoppat med New Yorkbilderna så jag kan sälja in det knäcket. Och skrivit bildtexter till mitt Cypernknäck som kommer att gå i SvD snart. Skulle inte ha så himla mycket emot att åka tillbaka och äta lite meze.

Dagens USA-snackis: Radioprofilen Don Imus har fått sparken för att han utalade sig sexistiskt och rasistiskt om kvinnliga, afroamerikanska basketbollspelare. Han kallade dem för "nappy-headed hos" vilket typ betyder "krullhåriga horor". Klantigt men ska man få sparken för det? Vad ska vi göra med alla rapartister som sjunger ”ho” och ”the N-word” i tid och otid?

Inga kommentarer: