tisdag, april 24, 2007

Nästan chokladpudding

Hej å hå vad jobbigt det var med intervaller idag. Benen var helt slut efter förmiddagens kickboxningspass och närapå krampade halvvägs. Fick köra 15 sekunders sprint, 15 sekunder återhämtning i ett par minuter för att orka. Sen tillbaka till 40 sekunders intervall. Men oj vad skönt det var när crosstrainerns klocka äntligen visade på 25 minuter. Och vad nöjd man känner sig när man fullföljer passet trots att man helst vill lägga sig ner och dö. Fick gå hem och eftersvettas på verandan. Puh.

När man går på diet vill det till att man är envis och har sina mål klara för sig. Och att man har fantasi. Mitt mellanmål på eftermiddagarna består oftast av en proteindrink och valnötter. Men idag hällde jag pulvret i en liten skål och skvätte i lite vatten och rörde om tills det blev som en smet. Sen hällde jag i en tesked svart, starkt kaffe. Och det smakade ju som värsta chokladpuddingen. Mums.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mumma! Fast jag diggar inte kaffe utan tänker hitta på nåt annat att ha i... Att jag inte tänkt på det tidigare å göra det som smet... *L* Annars lyxar jag till det med lightglass plus prottepulver ibland... rör ihop å njut! ;)

Sporty Spice sa...

Det funkar lika bra utan kaffe. Jag har prövat att ha i en liten tsk äkta kakao (inget chokladpulver för de innehåller ju bara massa socker). Också gott.

Glass äter jag inte alls för tillfället. Och när jag väl gör det (typ 1-2 kulor max en gång i månaden) väljer jag aldrig lightglass. Då unnar jag mig italiensk chokladglass.