onsdag, april 25, 2007

Huvudvärk

Imorse vaknade jag med en sprängande huvudvärk. Den har satt sig så där härligt skönt bakom höger öga och dunkar så att det känns som om ögat ska ploppa ur. Urk, vad trött jag blir. Men jag var helt slut igår, redan vid sjurycket var jag redo för sängen. Kickboxning plus intervaller tog musten ur mig. Men som tur är vet jag ett bra sett att bota huvudvärk – styrketräning. Av någon anledning släpper alltid min värk när jag tränar hårt, det har väl att göra med att blodet pumpar snabbare eller nått. Idag ska jag köra ben med gående utfall, benpress, lårcurl och raka marklyft. Sen avslutar jag passet med vadpress och vristcurl. Tyvärr måste jag lägga intervallträningen direkt efter styrkepasset. Det kommer att bli svinjobbigt men idag har jag inget val. Vi har så mycket att göra i eftermiddag. Vi måste preppa huset som mina föräldrar ska bo i, städa, se till att det finns lakan och handdukar, fylla kylen med frukostmat och kaffe. Sen ska vi åka till IKEA, de har äntligen fått in gardinerna jag vill ha plus att vi måste köpa utemöbler. Och innan det måste jag skriva klart två artiklar. Så varför sitter jag här och bloggar? Nepp, på med träningskläderna på momangen och sätt lite fart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Måste bara fråga dig hur det går med programmet som Pauline Nordin har skapat åt dig? Är det bra? Har du märkt några resultat ännu? :) Är lite nyfiken! Lycka till med allt du har att göra!

Sporty Spice sa...

Ebba. Det går jättebra. Jag tränade ju som sagt mycket redan innan, det Pauline gjorde var att göra mitt program mer effektivt och hon ändrade mina 10-12 reps till mycket, mycket tyngre 4-8 reps. Och istället för "vanlig" cario kör jag nu intervallträning 5 dagar i veckan. Maten har också finslipats och jag har börjat med näringstimer. Jag har helt klart sett skillnad - ska blogga om det snart. =)

Anonym sa...

Åh, det låter spännande! Har funderat på att anlita henne över nätet själv, men min ekonomi tillåter inte riktigt det. Är man fattig student så är man ;)