torsdag, april 05, 2007

New York

Idag har jag gått, gått och gått. Upp och ner 5th Avenue. Upp och ner Avenue of the Americas. Upp och ner 7th Avenue. Upp och ner Broadway. Och så alla tvärgator såklart från 32nd upp till Central Park South. Och sedan laddade jag med en tall double latte och gick runt i Central Park. Hemma i Madison har det varit molnigt hela dagen och snöat lite på eftermiddagen. Här i New York har det varit visserligen varit lite småkyligt men solsken.

När jag gick runt på H&M kom jag på mig själv att tänka att ”det är ingen idé att shoppa något här, det kan jag ju göra hemma”. Men så kom jag ju på att detta faktiskt är hemma. Så jag fick köpa ett par långärmade t-shirtar för typ noll dollar styck och en assöt A-skuren liten svart klänning med kort ärm. Kan man få för många LBD?

Nu sitter jag här på hotellet (bor på Wellington som är stället där Borat bodde i New York, ni vet där han började packa upp sin väska i hissen för att han trodde att det var själva rummet) och är ganska trött i fötterna. Det blir en soft kväll framför tv:n för imorgon och tre dagar framöver ska jag cykla non stop. Ska upptäcka Bronx, Little Italy, Lower East Side, Williamsburg, Dumbo, Brooklyn, Central Park och Harlem från sadeln. Ska bli hur najs som helst.

Inga kommentarer: