tisdag, april 03, 2007

Paulinepremiär

Körde första Pauline-passet igår och det var jobbigt vill jag lova. Lassade på dubbel vikt mot vad jag brukar (men färre reps såklart). Rygg, baksida axlar, biceps och mage. Mest stolt är jag över att jag orkade göra fyra pull ups, ni vet övningen där man hänger raklång och håller händerna brett isär på en stålrör och drar sig upp tills man har stålröret i hakhöjd. Visserligen med viss hjälp av Knickedicken, men ändå. Och förvånad blev jag också när mina tre reps av plankan à 60 sekunder inte alls kändes jobbigt. Yeah!
Nu sitter jag har och har just ätit min havregryns- och kruskakligröt med vaniljproteinpulver och sötmandlar och sippar på mitt morgonkaffe. Om drygt en timme drar jag på mig kickboxningshandskarna och kör så det ryker. Det här är nästan lika kul som när jag tränade med Omid. Fast bara nästan.

5 kommentarer:

Puma sa...

Kul att du kör med Paulineprogram! Är ni bundis eller är det en av hennes onlinetjänster du signat upp dig på?

Jobbigt med dubbla vikter - men kör så det ryker!!

Anonym sa...

Kruskakligröt. Det låter intressant. Vad heter det på engelska? Jag antar att man kanske hittar det i hälskostbutiker här i USA eller?
-Anne

Anonym sa...

Du är så himla duktig! Heja dig.

Sporty Spice sa...

Puma. Det är lite både och faktiskt. Att köra tungt är tungt (!) och jätteroligt.

Anne. Kruskakli heter Wheat Brand och står i gröthyllan i min vanliga mataffär. Jag köper Hodson Mill All Natural Unprocessed Wheat Brand. Ta 1 dl vanliga havregryn (inte microvariant) och 1 dl wheat brand och koka upp.

Caroline. Tack min lilla Thaipingla. När är ni på Lanta nästa år - vi kommer och hälsar på sörru!

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska inhandlas!
-Anne