onsdag, juli 25, 2007

Tufft jobb

Imorgon ska jag in till New York. Igen. Stackars mig va? Denna gång ett roligt träningsjobb för Metro som kommer att publiceras World Wide. 23 miljoner läsare känns ganska lagom.

Angående mitt kaffeskräcksinlägg. Här kommer två recept på kalorisnåla kaffe- och tedrinkar (själv dricker jag dem utan mjölk men det är ju en smaksak):

Iskaffe
Stark kaffe, skim milk (minimjölk), 1-2 tsk NuStevia (eller råsocker om man inte gillar sötningsmedel) och is. Kör allt i blendern tills isen krossats och drinken blivit fluffig.

Iste
Brygg starkt te (jag föredrar grönt) och låt svalna. Häll teet i isbits-block och ställ in i frysen. När te-isbitarna fryst (tar ett par timmar) krossa i blender. Häll upp i glas och pressa citronsaft över. Låt smälta lite och drick med sugrör.

7 kommentarer:

Terese sa...

Jag är helt sjukt avundsjuk på ditt jobb. Jag älskar NY och drömmer själv om att försörja mig på att skriva om träning, kost och sunt levande. :-)

Sporty Spice sa...

Terese. Ja, jag klagar inte. Hihi.

Anonym sa...

"Imorgon ska jag in till New York. Igen. Stackars mig va?"
I HATE YOU!
Eller, det gör jag ju inte, men hela min kropp antar en grön nyans av avund. Själv är jag hemma nu. Jetlaggad. Försöker bota det med Captain Morgan och en snart stundande utgång till Debaser. Tyvärr räcker det inte för att inbilla mig att jag är glad att jag är hemma. Fuck it! Fuck it all!

Ps, vad ÄR det med word verification nuförtin. Det är typ tusen bokstäver, alla konstiga. Får aldrig, aldrig skicka på första försöket.

Petchie75 sa...

Kul med fler NY-besök och jobb. Kommer du att veta när artikeln publiceras så kan jag ju hålla utkik i Metro i Bryssel?! Mitt "problem" med Metro är att jag inte tar metron/bussen och jag går inte ner i metron för att hämta tidningen så det är ytterst sällan jag läser den tidningen (ok, kan väl göra det på nätet i och för sig). Här publiceras den både på nederländska och franska.
Trevlig tur imorgon!

Anonym sa...

Sanslöst coolt. Lycka till, Gladiator! :)

Sporty Spice sa...

Maria. Säg upp dig och kom tillbaka dåra. =)

Petra H. Ska flagga för artiklen här på bloggen. Vet dock inte om den kommer att gå i alla länder. Kanska bara engelsktalande? No sais.

Sporty Spice sa...

Caroline. Thanx, Globetrotter. =)