måndag, juli 09, 2007

Puh

Jag vet att ni har regnbölja hemma i Sverige men jag måste ändå få "klaga" lite över vårt väder. Idag ska det bli närmare 35 grader varmt och luftfuktigheten gör att vi går på knäna. Man blir svettig och uttorkad bara man viftar på tårna. Så det får bli gymmet nu på förmiddagen innan det blir allt för outhärdligt. Intervallträning (planen är att köra 25 minuter men det hänger på hur hett det är inne på gymmet som inte har AC utan bara takfläktar) och rygg, axlar, biceps och mage. Som tur är har svärpäronen pool och trådlöst internet. Undrar var jag ska jobba idag.










Kontoret.










Dress Code.












Arbetskamrat Polo.

Jo, föresten. I helgen var jag och Knickedicken ute och paddlade kanot på Hamonasset River. Asnajs. Bilder hittar ni på flickr i mappen Madison.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Inte avundsjuk alls.. Hmpf. ;)

Anonym sa...

Vi har samma dresscode här, men det är för att vi simmar till jobbet.

Sporty Spice sa...

Ebba. He, he ... Skönt att höra att din iPod funkar. Ni där hemma kan iaf njuta av power walks - det är det för varmt för här. I-landsproblem nummer två. =)

Cia. Visst är det en bra dresscode. Undrar vad de säger på Kristianstadsbladet om du kör på den även efter semestern.

Anonym sa...

Ooooh vilken fin hund. Vad är det för ras?

Anonym sa...

Haha ja, det är sant. Fast nu är det spöregn vilket gör att jag helst håller mig inne. Tänkte ta mig till gymmet om ett tag och träna styrka, något jag inte gjort på någon månad nu. Det ska bli nice!

Förresten, du kan ju simma dig i form i poolen. Den såg ju inte alltför tokig ut! Ditt jobb verkar helt underbart! :)

or sa...

jaaaa, vad är det för ras? visst ser de ut som klossar, fyrkantiga och med korta ben, om jag nu tänker rätt?

or sa...

haha! ooops! ser att benen är rätt långa :-D

Sporty Spice sa...

Maya & Olga. Det är en Giant Schnauzer och är allt annat än liten och fyrkantig. =) En rejäl "best" på 70 cm i mankhöjd och används ofta som polishund. Världens gulligaste!

Ebba. Jepp, det blir till att simma sig i form i poolen idag. Så hett på gymmet att det bara inte gick att köra intervaller. Benen var som stockar och luftfuktigheten tryckte ner en lång i skorna. Och varför plåga sig när man kan simma ett par längder? =)

Anne-Marie sa...

Idag lär det kunna bli uppåt +38 här men som tur är har vi torr luft. Jag vet hur det är med hög luftfuktighet - ett år på Hawaii var en upplevelse i att aldrig ha torra kläder och saker som möglade.

Anonym sa...

Jag menar det! Man ska aldrig underskatta simning, det är ju en grym träningsform.

Anonym sa...

Haha, jag gillar ditt office och dina kolleger. Jag har jobbat på värre plejs med värre bestar - tro mig.

Klickade runt i ditt Flickralbum också. Very, very najs. Zoomade in ma & pa och konstaterade att du liknar din mamma - eller kanske hon dig.

Och nu har du mer än halva inne (foten alltså) i den amerikanska dörrspringan - du paddlar ju utan flytväst. Hahaha!

Tack vare dig har jag en ny magnet på kylen, just det, t-banan. Tack för den!

Hoppas vi ses i augusti!

Sporty Spice sa...

Anne-Marie. Yup. Luftfuktighet är inte att leka med.

Ebba. Om sanningen ska fram så låg jag mest och guppade på en flytmadrass. =)

Kesu. Helt ok kontor. Och jag liknar faktiskt min pappa mest. Fast han hade väl keps i hela ansiktet. Och ja, här paddlas det utan flytväst. I alla fall när vi håller till i The River. Bäst av allt är ju att de har Cup Holders i kanoten. Så amerikanskt. Grattis till Snusktunnelbanan. Och SÅKLART att vi ses i augusti.

Anonym sa...

Låter härligt det med! Det är ju en konst att hålla sig kvar på madrassen också :)

Anonym sa...

Fan vad tight du är. Skitsnygga axlar bruden!

Anonym sa...

Linkar du inte din mamma alls? Inte ett uns? ta en bild på pappa utan kepa så jag kan se fejan ordentligt ;)

Cup holders i kanoten - det kallar jag progress. Vågar någon föreslå det här i Sverige? Trorentedet!

Vad säger Knickedicken om sin förestående Sverigeresa? Hur lyder hans uppfattning om oss och vårt land? Vore kul att höra!

Anonym sa...

Hehe, skulle stå liknar - spåklart :=

Anonym sa...

SÅKLART!

Problem med schpråket ...

Sporty Spice sa...

Sören. Tack, det var snällt sagt.

Kesu. Jo, jag liknar väl mamma lite. Fast jag har pappas drag, näsan, pannan, hakan. Cup Holders i kanoten, jag höll själv på att skratta ihjäl mig. Knickedicken har fått höra så mycket om Sverige eftersom att morfar kommer från Uppsala.