tisdag, juli 31, 2007

Cardioglädje

Variation är verkligen A och O när det gäller träning och att hålla motivationen och gnistan uppe. Jag hade ju som ni kanske minns en cardiosvacka nyligen. Intervallerna på crosstrainern kändes tunga, trista och jobbiga. Jag hade en liten gubbe i huvudet som sa åt mig efter tio minuters träning att ”äh, skit i det här nu och gå och kör lite styrketräning istället för at stå här och pinas”. Men nu har jag börjat köra intervaller på löpbandet istället. 40 sekunders tokspurt och 20 sekunders hoppa av bandet och vila. 25 minuter totalt. Det är så roligt. Och nu sitter jag här och nästan längtar lite till dagens pass.

Jag fick en hel del svar på gårdagens efterlysning till intervjupersoner till Fitness Magazine. Fortsätt gärna att maila mig trots att jag redan hittat en person som ställer upp. Jag behöver en ny person varje månad. Kanske blir det din tur nästa gång? Maila mig på: petra@swedishstrength.com

Inga kommentarer: