torsdag, juli 12, 2007

Näe ...

Fasiken. Jag vaknade med "bensinmage" imorse igen. Köpte Gaviscone igår (tack för tipset Fia) men det verkar inte hjälpa. Får ändå svidande värk om jag inte ätit på ett tag. Eller direkt efter jag ätit. Imorse fick jag så ont (fast ändå inte riktigt värk utan mer en stark svidande känsla) när jag åt frukostgröten att jag var tvungen att slänga halva. Jag som är en frukostmänniska av stora mått mätt. Men jag tänker inte låta magen förstöra min dag. Ska skriva rent en artikel, sticka iväg till gymmet och köra styrka och sedan hojja hem till svärpäronen och slänga mig i poolen.

4 kommentarer:

Fia sa...

Oj, ledsen at det inte hjälpte med Gaviscone! Prova Tums då..du kanske helt enkelt har lite för mkt magsyra, och det kan nog vara underliggande stress bakom det. Ta Tums och fundera på varför du är stressad och krya på dig! Bamsekram!

Sporty Spice sa...

Ska pröva Tums. Trots att deras reklam är så löjlig ... "tum, tum, tum, tum, tuuum". =) Om jag ska spekulera tror jag att tankar och oro kring jobb, visum och hur-ska-det-gå är bovarna i dramat.

Fia sa...

Det tror jag också...men det kommer att finnas lösningar så stressa inte innan du måste. Ja, jag vet busenkelt för mig att sitta och säga, men jag säger det trots allt med lite erfarenhet...Jo, deras reklam är vansinnigt töntig, men prova dem OCH GAviscone i några dagar och lägg några extra kuddar under huvudet på natten OM det är så att din magmun läcker lite så du slipper att få små frätskador.

Sporty Spice sa...

Fia. Jag försöker softa och inte tänka så himla mycket. Och har precis knaprat ett par Tums. Hoppas de hjälper.