måndag, juli 09, 2007

En dag vid poolkanten

Oj, vilken bra arbetsdag jag haft. Fast jag ska förmodligen skriva arbetsdag inom citationstecken. För så himla mycket arbete blev det faktiskt inte. Började med att kliva upp några minuter efter sju imorse. Hann äta proteingröt, dricka kaffe, läsa mail, surfa runt och läsa nyheter, förbereda en del jobb, skriva träningsprogram till en ny kund och susa iväg till gymmet innan lunch. Det blev bara styrka idag, för hett att orka köra intervallerna. Sen slängde jag mig på cykeln och åkte hem till svärpäronen och kastade mig i poolen. Sen låg jag där och guppade fram och tillbaka på en flytmadrass typ hela dagen. Hade med mig anteckningsblock så jag kunde förbereda morgondagens telefonintervju. Sen fick man ligga på solstol i skuggan och läsa deckare. Lovely! Och vid femrycket kom Knickedicken, svärmor och moster. Det blev mer poolbad och sedan BBQ. Ibland är måndagar inte så förfärliga.

3 kommentarer:

Fia sa...

Hittade din blog via fröken Fodor.. Rolig läsning, hit kommer jag absolut att komma tillbaka! Är på väg till Miami, Florida just nu - o jag ser fram emot värmen du beskriver!!! :D Ha det så bra! //Sofia

Sporty Spice sa...

Sofia. Kul att du hittat hit. Och ta med svettbandet till Florida. Det är hett, hett, hett.

Anonym sa...

Underbartunderbartunderbart!