måndag, juli 23, 2007

Kom igen

Okay. Nu drar jag till gymmet för att köra intervaller. Har laddat med mina BCAA-tabletter, en kopp starkt, svart kaffe och bra musik i iPoden. Nu så. På med dojjorna. Hej å hå. Kom igen nu!!!

Uppdatering: Yeah baby! Jag gjorde det. Och såklart var det inte alls så där jobbigt, tråkigt och tungt som jag hade fått för mig. De första 10 intervallerna tog emot lite men sen var det nerförbacke. Och hela tiden tänkte jag på de härliga axel- och bicepsövningarna jag skulle få fira med när jag var klar. Hehe. För mig är alltså hantlarna en morot. Nu har jag sex dagar kvar på mitt kortsiktiga intervallmål.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den som ändå kunde ha styrketräning som morot. För mig funkar nästan bara onyttigheter. Typ "om jag är duktig och tränar hårt får jag unna mig en påse godis på kvällen". Inte alls bra, jag vet.

Anonym sa...

Hur lägger du upp dina intervaller? Hur långa brukar du köra? Hur många?

Sporty Spice sa...

Maya. Det är inte så bra. Försök hita kalorisnåla nöjen istället som du kan unna dig. Typ shoppa eller gå på spa. Att ha hantlar som morot är nog lite extremt och ovanligt. =)

Cia. Jag kör för det mesta 25 minuter med 40 sek sprint och 20 sek återhämtning (det blir väl 24 intervaller). Ibland varvar jag med 4-5 minuter sprint och 1-2 min återhämtning (4-5 intervaller).

Anonym sa...

låter som ett bra intervall-upplägg =)

Sporty Spice sa...

Cizzi. Yup. Och jobbigt. =)