onsdag, juli 18, 2007

Mysig regn-jobb-dag

Idag regnar det här i Connecticut. Har hört ett par rejäla åsksmällar också. Ganska mysigt. Synd att det inte är helg så man kunde krypa upp i fåtöljen och läsa bra böcker och dricka te hela dagen. Fast å andra sidan är det ju inte helt fel att krypa upp i fåtöljen med laptopen i knät och dricka te hela dagen. Ska skriva en grej för Fitness Magazine, försöka sälja in ett gäng idéer till några andra tidningar, svara på jobbmail som blivit liggande, rodda jobb och boka intervjuer inför morgondagens New York-tripp (jag ska göra en supercool och lite läskig grej som jag typ är lite nervös inför men kan tyvärr inte avslöja något än). Sen måste jag försöka hinna peta in två gymsessioner, först ett intervallpass (och oj vad det tar emot … har en svårartad cardiosvacka just nu, tycker att det är pisstråkigt och vill bara köra styrka istället) och sedan styrka (blir förmodligen armar, axlar och mage med Knickedicken när han kommer hem från jobbet). Har ett par nya övningar med medicinboll som jag vill testa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

här regnar det också mest hela tiden och en hel del åska igår. så det gör inget att jag bara jobbar och jobbar och jobbar lite till...

Petchie75 sa...

Låter så mycket mysigare än att behöva gå hem från jobbet i ösregn så att det klafsar i skorna (de är nästan förstörda nu efter två sådana upplevelser i sommar!)... som jag var tvungen att göra i måndags - det gör inte det bästa för humöret (sådana dagar önskar jag att jag hade en bil, grr).
Lycka till i NY!

Sporty Spice sa...

Cizzi. Ja, det är lättare att jobba när det regnar. Om man inte har trådlöst internet och pool. Hehe. =)

Petra H. Finns inget värre än regnblöta klafs-skor. Investera i galoscher vettja.