måndag, juli 17, 2006

Wanted: Swedish Girlfriend

Okej tjejer. Nu är det så här att Knickedickens polare Bobby blir singel vilken sekund som helst. Och han tjatar redan på Knickedicken att jag ska ta med mig svenska tjejkompisar till honom. Så. Vem är intresserad? Han är söt som socker, lutenent (vet fan inte vad det heter på svenska) på Madison Fire Department, spelar i softball-laget och har ett eget hus. Och det bästa av allt. Han bor granne med moster Debbie, ni vet hon som skrek "lick me" när hon råkade spilla choklad på sin blus och som bjuder på nipples (shots som man alltid måste dricka två av eftersom att "they come in pairs"). Skicka in era intresseanmälningar och märk kuvertet "American Beauty".
Foto= svar.

Själv har jag fullt upp att kolla upp vad det kostar att shippa saker till USA. Ska man anlita en speditionsfirma går det loss på minst 25 000 spänn. Plus massa tull-, röntgen- och andra märkliga avgifter. En speditionsfirma sa att man till och med måste gasa alla sina grejer mot termiter. Vad är termiter egentligen? Har vi sånna? Och hur kollar tullen sånt? Står det en myrslok där och sniffar istället för en knarkhund? Det fick mig i vilket fall att ganska snabbt bestämma mig för att jag inte behöver ta med några stora saker överhuvudtaget. Ombord på planet får man ta in två väskor à 23 kilo och sen betala drygt 100 dollar för övervikt per extra väska. Ska försöka packa ner typ vinterkläder och sånt tjafs redan nu när jag åker första vändan. "Listoholic" som jag är ska jag genast sätta mig och plita ner en lista på allt sånt som jag bara inte KAN leva utan. Buddhastatyerna, Höganäskopparna, mina teglas från Beirut, mina 700 par flip flops och sneakers, mina ikonbilder och krusifix, ljuslyktor från Marocko, all facklitteratur om träning och hälsa … Är jag uppe i 46 kilo snart?

2 kommentarer:

Gonzalita sa...

Du glömmer väl inte doftljusen?!

Moaahihihihihihiii!!!

Sporty Spice sa...

Jag tar kanske med en doftgran! =)