onsdag, juli 12, 2006

Mr X has left the building

Idag pratade jag med mitt ex i telefon. Lite allmänt bla bla bla. Helt plötsligt berättar han att han ska åka till Kreta med en tjej nu i sommar. Jag citerar: "Med en brud som jag hittat på krogen". Det är över ett år sedan vi separerade och det var århundradets lyckligaste skilsmässa. Men ändå. Det kändes lite skumt. Men eftersom att han har träffat en ny vågade jag äntligen berätta om Knickedicken, något som jag dragit mig för i ett halvår. Skitlöjligt, jag vet. Och eftersom att han BARA skulle åka en vecka till Kreta och jag ska FLYTTA till USA kändes det lite som att jag vann. Precis som om det skulle vara en tävling. Ibland vill man verkligen inte att en psykolog ska ta en närmare till på ens totalt fucked up hjärna.

Knickedick Countdown: 21 days. And counting ...

8 kommentarer:

Anonym sa...

FLYTTA till USA? Till Knickedicken eller vad?

Anonym sa...

Hoppas du kommer fortsätta blogga även från Usa. Det är så himla härligt, trevligt, roligt att läsa vad du skriver!!!! Skoj om du och Knickedicken verkligen kommer att flytta ihop! Fast... det blir ju lite tråkigt.. det är ju trevligare att höra om singelskapet, än om en parrelation..

Sporty Spice sa...

Anonymous 1, Ja jag ska flytta till Knickedicken.

Anonymous 2, Såklart att jag kommer att fortsätta blogga från USA. Jag ska nog kunna fortsätta skriva precis som förr - har i ärlighetens namn inte varit singel på ett halvår nu. =)

Sporty Spice sa...

Thanx!

Hannah sa...

Hehe. Tur att man har hittat en flagpole :)

Sporty Spice sa...

Sover din flagpole mycket? Jag och Birgitta håller på med en extremt ovetenskaplig undersökning. Vi tror oss ha starka belägg på att långa killar sover mer än korta, kan ha att göra med att luften är tunnare där uppe.

Hannah sa...

Ja! Han älskar att sova. Länge. Och han blir ju så trött om han inte får sova ordentlig. Retlig.

Sporty Spice sa...

Då är det bevisat! Långa män ligger länge ... =) Undrar om det är regeln "ju längre man desto större sömnbehov"? Hm. Knickedick är två meter lång. Var går gränsen mellan sömn och gå i ide?