söndag, juli 30, 2006

Fyra

Jag vet att jag klagat en del på sista tiden att just tiden gått så långsamt. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, ni vet. Men nu helt plötsligt är det söndag. Och jag åker på torsdag. Bara fyra (4) dagar kvar! Jag är sju år, det är den 20 december och alla julklappar ligger inom räckhåll under granen och bara väntar. Dagarna lär dessutom gå snabbare än snabbt, har så mycket jobb som måste bli klart innan jag drar att jag knappt vågar tänka på det (min To Do List fick knappt plats på ett A4-papper).

Dessutom ska jag träna med Omid varje dag och på onsdag ska vi göra en ny mätning. Sist hade jag ju gått ner i omfång men tappat muskelmassa, ett resultat av för mycket kondition- och för lite styrketräning. Min kropp tänkte att oj, vi ska tydligen gå fram och tillbaka till Kiruna så det är lika bra att spara lite på fettreserverna och bränna lite muskler istället. Ska bli intressant om jag lyckats vända på steken och lagt på mig lite muskler under sommaren. Sen tänkte jag göra en ny mätning när jag kommer hem från USA, bara för att se vilken "skada" som skett i Supersajsme-land.

Är det någon som känner till ett bra svensk-engelskt kostlexikon? Jag behöver ju veta vad rågflingor, dinkelmjöl och mättat fett heter på amerikanska. Behöver jag ens tillägga att detta är veckans I-landsproblem?

Inga kommentarer: