fredag, juli 14, 2006

Sockerdricksförälskelse

Just kommit hem från gymmet. Körde så tungt i smithmaskinen, benpress och gående utfall med hantlar att det slog lock för öronen på mig. Det brukar det bara göra när jag tränar med Omid. Jag är så nöjd. Imorgon ser jag fram emot att ge axlar och triceps en rejäl genomkörare. Och söndag är ingalunda en vilodag. Då är det rygg och biceps som gäller.

Idag har jag föresten varit helt sanslöst kär i Knickedicken. Det bara bubblar som sockerdricka i hela kroppen och jag fånler nonstop. När jag gick min power walk hem från gymmet var det säkert en och annan som undrade vad jag var för ett psyko. Att jag dessutom mimar till musiken när jag pw:ar gör inte saken bättre. Men det bjuder jag på. Dopaminer och förälskelse är en oslagbar kombination.

Nu ska jag göra min hemgjorda supergoda och meganyttiga müsli med rågflingor, torkade aprikoser, nötter, pumpafrön, kanel, kardemumma och vaniljstång. Till det lyssnar jag helst på Teddybears STHLM. Det blir både roligare och godare då av någon outgrundlig anledning.

7 kommentarer:

Singoalla sa...

hehe så roligt, jag går oxå och mimar när jag powerwalkar!! =D
fast jag är lite diskret med det, kommer det en hel hop med människor mot mig då kniper jag, men så fort ingen är i närheten mumlar jag med .. det blir ju så mycket roligare då ;)

och du. var det inte du som skrev att det var värsta pärsen att vara nykär? står du inte för det du säger, hihihi ;)

kramis!//a.

Singoalla sa...

just det.
jag går även och viftar med fingrarna i takt till musiken. lite diskret, men ändå.

slå det :)

Sporty Spice sa...

Jag går OXÅ och viftar med fingrarna och spelar lite enhandsluftgitarr. Gud vad man måste se bäng ut! =)

Singoalla sa...

ss.
haha, jo .. men det uppvägs ju av det sexiga i att man TRÄNAR .. som faktiskt är bland det sexigaste man kan göra.
så vi ligger nog bra till ändå ;)

ps. enhandsluftgitarr? .. you're on your own there, hahaha =D

Sporty Spice sa...

Vid närmare eftertanke är det nog enhandsluftpiano jag lirar.

Singoalla sa...

haha.
ja, det kan jag gå med på, gammal (påtvingad) pianospelare som jag är :)

Sporty Spice sa...

När jag tar i för kung och fosterland slår det lock för mina öron. Bättre det än att ta i så att man blir spyfärdig. Vilket också har hänt. Fast endast i Omids sällskap.