tisdag, juli 04, 2006

Utlands-tamagotchi

Att jag ska bli utlandssvensk börjar så sakteliga att sjunka in. Slog mig häromdagen att jag inte kommer att kunna träffa mina vänner lika ofta som jag är van vid. Inte bara lyfta luren och boka in en spontanfika. Jag kommer att ärva Knickedickens vänner. Bli hans Tamagotchi som Jerker så fint uttryckte det. Nu har jag iofs två kompisar som bor i New York. Och jag kommer med största sannolikhet få ett Sverigebesök eller två. Men det blir liksom inte samma sak. När man tänker så får man lite svårt att andas kan jag meddela. Undrar föresten om jag kommer att bli en sådan där übersvensk person med huset fullt av flaggor, dalahästar och porträtt på Kungen och Drottningen. En som lyssnar på Kristina från Duvemåla och får något längtansfullt i blicken. En sån som tjatar om sill, Kalles kaviar och Djungelvrål? Heja Sverige friskt humör, det är det som susen gör!

5 kommentarer:

m sa...

Shit, du drar alltså forever? Mäktigt. När åker du? Alltså, åker du forever om en månad eller kommer du hem igen efter ett tag och hämtar möblerna, typ?
Och - klart du måste ha med ett porträtt på kungen att hänga upp på toaletten. You must, you must! De har ju ingen egen kung over there. Så kan du berätta för alla hur kul det är när han är full och säger "Schkååål".

malin sa...

Jag hade en fin bild av kungen och Silvia i ram när jag bodde i London. Men det var mest för att jag fick den i avskedspresent av nån. Minns inte ens vem.

Men jag fick ett par fina Svea-trosor med kronor på av sannan, hannah, sofia (och kanske andrea, minns inte om hon var hemma då). Min pojkvän hatar dem.

Sporty Spice sa...

Jag åker och rekar nu i augusti, typ planera framtid och kolla hus och så. Forever-flytten blir i oktober skulle jag tro. Det blir en hjälp-mig-att-tömma-barskåpet-fest innan. Du kommer väl?

Bild på Knugen verkar vara ett måste. Står numera med på min To Do List. Strax under Sveatrosorna.

m sa...

Cool + ball! Och lita på att jag är där när det ska tömmas barskåp. Jag har dessutom kanske tvåhundra nyfikna frågor jag inte fått chansen att ställa än (och inte riktigt vill ta här i offentligheten heller). (Alltså, det är inget snuskigt.) (Eller är det? Vem vet.)

Sporty Spice sa...

Svarar gärna på 200 frågor. Över 200 drinkar.