tisdag, juli 18, 2006

Pratstund med muskler

Idag invigde jag min puls- och stegmätare. Till gymmet var det 3 680 steg. Hem verkar vara längre för då visade mätaren på 4 061 steg. Ganska precis 50 minuter i vardera riktning. Snittade på en puls på 136 slag per minut (maxade på 173). Ska ligga på 143-148 när jag kör cardio så jag får väl öka takten imorgon.

Sprang för övrigt på Omid på gymmet. Och trots att det var tänkt att jag skulle köra på egen hand nu i sommar har jag precis sms:at och frågat om han har några pt-timmar till övers. Fick sån abstinens bara av att se honom. Plus att jag verkar ha nått en platå där jag mest står stilla rent resultatmässigt. Och så kan vi inte ha det.

Tidigare erkände jag att jag både mimar och spelar luftpiano när jag power walkar. Och när jag ändå är igång måste jag fråga om det är någon annan som "pratar" med sina muskler när de tränar. Typ om jag kör biceps och är helt slut så tänker jag "kom igen nu då armar" eller om jag cyklar i en aströg och jobbig backa så tänker jag "kämpa på nu benen". Är det jag som är helt störd eller?

6 kommentarer:

Singoalla sa...

tyvärr är du on your own there, hahaha =D

fast jag tänker mer 'kom igen jag själv', om du tycker att det räknas?

Sporty Spice sa...

Va? Jag som trodde att du var min partner in crime!? =)

Singoalla sa...

så då räknas det inte att tänka generellt till sig själv alltså? ;)

Sporty Spice sa...

Jo, det räknas. Om det innebär att du är lika knäpp som jag ... =)

Singoalla sa...

raring, det är mig en ära ;)

Singoalla sa...

fan oxå.
går omkring och mimar med till ipoden hela tiden, nu när jag vet att jag inte är ensam om det! =D