måndag, juli 17, 2006

Vila v/s smygträna

Idag är egentligen min vilodag. Dagen då jag inte ska träna alls. Dessutom var jag hos naprapaten imorse och efter en knäckarsession ska man ligga lågt. Men fasiken vad svårt det kommer att bli. Har just införskaffat en pulsmätare som jag bara måste (läs: vill, vill, vill) ut och testa. Den är så fin och har stoppur, stegmätare, alarm och kan mäta max- och medelpuls. Roligt, roligt!

Det enda som skulle kunna få mig att stanna hemma är att jag även shoppat loss på tre nya Moleskine Notebooks. Två små och en stor. De är också vansinnigt snygga och av någon anledning skriver jag mycket bättre i en Moleskine än i ett sladdrigt block från Kontorssnabben. Kan vara för att bara vetskapen att storheter som Van Gogh, Picasso och Hemingway också klottrade loss i varsin Moleskine. Hmmm. Skriver jag "Moleskine" en gång till tror ni väl att jag är sponsrad och får provision.

Om det är någon som undrar eller tappat räkningen kan jag meddela att det är 16 dagar kvar tills jag får hångla loss med Knickedicken. Äntligen sommarsex! Eller ska jag säga sensommarsex? What ever.

P.S. Ni missade väl inte Metro idag där sockersöta och superduktiga PT:n Andreas Öhgren berättar om hur man kan träna mentalt?

3 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Sensommar, höst, midvinter ... med Knickedicken är det inte årstidsbundet. Han är ung, sa jag det? =)

Gonzalita sa...

Moleskin is THE shit babe!!! Picasso, Hemingway, sporty Spice och Gonzalita har självklart allt annat än fel.

Sporty Spice sa...

Hear, hear!