onsdag, juli 19, 2006

PW-tävling

Aj, vad ont jag har i mina stackars triceps och framsida axel. För att det sk "hända något" kör jag nu mycket tyngre än vanligt men med färre reps. Ska kanske nöja mig med att gå från gymmet istället för både dit och hem. Idag var jag svettig och helt slut när jag kom fram. Värmen gjorde säkert sitt till men mest berodde det säkert på att jag tog rygg på en annan power walkande tjej som gick typ 500 meter framför mig. Hon gick assnabbt. Och tävlingsmänniska som man är var jag ju bara tvungen att hinna ikapp och gå om. I slutet av Tranebergsbron swischade jag förbi henne. Stolt! Men trött.

Snart ska jag träffa Caroline och Kerstin på restaurang Kungsholmen. Mat-natzi som man är har jag redan kollat in menyn. Att äta ute är för det mesta inga problem, aldrig någon som tycker att jag är krånglig när jag ber om mer kött och grönsaker och mindre pasta, ris eller potatis och ingen sås. Eller säger det to my face i alla fall. Ikväll står det mellan marockanska lammkotletter, jätteräkor med chili och lime och thailänds kycklingsoppa. Synd att man (läs: jag) inte äter vitt ris just nu för deras sushi lär ju vara bra. Nåja. Det kostar att ligga på topp.

Inga kommentarer: