torsdag, augusti 02, 2007

PT Online

Det är jättemånga som har mailat mig och frågat om de olika PT-tjänsterna jag erbjuder. Min hemsida är dessvärre fortfarande under konstruktion - där kommer jag att ha utförliga beskrivningar och prisuppgifter. Så småningom. Tills dess går jag igenom mina program lite kort här på bloggen. Till att börja med – varför ska man anlita en PT? Träna och äta kan man ju göra på egen hand. Eller? Är det så att du tycker att du äter hälsosamt och hänger på gymmet men ändå inte får de resultat du vill? Förmodligen gör du något fel – antingen äter du fel och för mycket eller så tränar du inte tillräckligt hårt och effektivt. Men störst sannolikhet en kombination av båda. Du är kanske nybörjare och har ingen aning om var du ska börja? Jag kommer att hjälpa dig att komma igång, att hålla motivationen vid liv, peppa dig när allt känns tungt och puscha dig att prestera mer än du trodde att du kunde. Oavsett vilken nivå du befinner dig på idag. Jag lägger även upp en kost som är helt anpassad efter dig, dina förutsättningar, dina mål och som sätter sprätt på din förbränning och hjälper dig att orka träna hårt och bygga muskler.

Personal Training & Diet Coach Online. Ett komplett program. Analys av din nuvarande kost, utvärdering av det du äter, uträkning av energiprocent av kolhydrater, proteiner och fetter. Jag räknar ut om du får i dig tillräckligt med fibrer, om du äter rätt fett och om du eventuellt har vitamin- och mineralbrister. Analys av din nuvarande träning och genomgång av dina mål. Personligt träningsprogram med styrke- och konditionsträning. Genomgång av samtliga övningar. En månads obegränsad mailsupport där du ställer frågor, jag peppar och coachar.

Diet Coach Online. Analys av din nuvarande kost, utvärdering av det du äter, uträkning av energiprocent av kolhydrater, proteiner och fetter. Jag räknar ut om du får i dig tillräckligt med fibrer, om du äter rätt fett och om du eventuellt har vitamin- och mineralbrister. En månads obegränsad mailsupport där du ställer frågor, jag peppar och coachar (ej träningsrelaterade frågor).

Personal Trainer Online. Analys av din nuvarande träning och genomgång av dina mål. Personligt träningsprogram med styrke- och konditionsträning. Genomgång av samtliga övningar. En månads obegränsad mailsupport där du ställer frågor, jag peppar och coachar (ej kostrelaterade frågor).

Diet Analyze. Analys av din nuvarande kost, utvärdering av det du äter, uträkning av energiprocent av kolhydrater, proteiner och fetter. Jag räknar ut om du får i dig tillräckligt med fibrer, om du äter rätt fett och om du eventuellt har vitamin- och mineralbrister.

Support program. En månads obegränsad support där du ställer frågor, jag peppar och coachar. Personliga kost- och träningsprogram ingår inte.

Recruit a friend. Värvar du en vän till PT & Diet Coach Online får du en månads mailsupport utan extra kostnad.

* Sommarpriset gäller tom 30/9-07. Läs mer här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur gör man om man vill träna med dig på riktigt. Alltså ha dig som PT på gymmet? Du är helt klart en person som jag skulle anlita direkt, gillar din stil och du är tuff (på ett bra sätt) vilket många av oss latmaskar behöver.

Sporty Spice sa...

Carola. Jag bor ju i USA så det kan bli lite svårt. Men kommer du hit så kör jag mer än gärna stenhårt med dig. Styrka och intervaller på Madison Fitness Center och löprundor på stranden längs Long Island Sound. Jag tar mellan $40-$50 per timme men har bra paketpriser. Fast det blir ganska dyrt ändå eftersom att flyg och hotell tillkommer. =)

Anonym sa...

Jag vill börja köra PT & Diet Coch. hur gör jag?

Sporty Spice sa...

Angie. Skicka ett mail till mig så kan vi sätta igång. Det hela börjar med att du skriver en veckas kostdagbok och fyller i ett frågeformulär. petra@swedishstrength.com

Caroline sa...

Vad kostar detta?? Låter ju jätteintressant. Alltså ett kostupplägg menar jag nu =)